Honda Malaysia panggil balik 24,962 unit kenderaannya kerana masalah beg udara Takata – Accord, Jazz, City, Freed dan Insight 2012

Honda Malaysia panggil balik 24,962 unit kenderaannya kerana masalah beg udara Takata – Accord, Jazz, City, Freed dan Insight 2012

Honda Malaysia telah mengumumkan satu panggilan balik untuk 24,962 buah kenderaan disebabkan masalah inflator pada beg udara keluaran Takata. Isu ini melibatkan model Accord, Jazz, Jazz Hybrid, City, Freed dan Insight tahun 2012. Menurut syarikat berkenaan, buat setakat ini tiada kemalangan atau kecederaan yang melibatkan unit inflator beg udara terbabit.

Seperti panggilan balik sebelum ini, semua pelanggan yang terlibat akan dimaklumkan menerusi surat pemberitahuan, termasuk perincian mengenai kempen ini. Pelanggan yang telah menerima makluman ini dinasihatkan agar untuk membawa surat dan kenderaan mereka ke mana-mana pengedar Honda bertauliah yang berdekat untuk pemeriksaan. Kerja-kerja penggantian akan dilakukan sebaik sahaja alat ganti berkenaan tersedia dan semua kos alat ganti dan buruh ditanggung oleh Honda Malaysia.

Honda Malaysia turut menambah, semua pengedar di seluruh negara telah pun mempunyai stok inflator baharu bagi para pelanggan yang baru terjejas dan berjanji akan mendesak Takata untuk membekalkan bahagian kenderaan yang terjejas dalam beg udara berkenaan.

Honda Malaysia panggil balik 24,962 unit kenderaannya kerana masalah beg udara Takata – Accord, Jazz, City, Freed dan Insight 2012

Syarikat ini turut menggesa agar pemilik kenderaan yang terlibat segera menghantar kenderaan masing-masing untuk diperiksa dan ditukar komponen berkenaan sama ada di pengedar bertauliah Honda atau di Hub Bergerak sebaik sahaja menerima surat makluman. Honda turut menambah, model semasa yang sedang dijual sekarang tidak terlibat dengan panggilan balik ini.

Panggilan balik ini juga akan dibuat dari semasa ke semasa dan akan memperhebatkan kempen sebegini menerusi sebaran media sosial dan SMS.

Bagi pemilik kenderaan Honda, anda boleh menyemak status kenderaan anda dengan menghubungi talian 1-800-88-2020 atau terus berkunjung ke mana-mana pengedar Honda bertauliah. Malah anda juga boleh menyemaknya menerusi dalam talian di VIN Checker sama ada untuk menentukan kenderaan anda terlibat atau tidak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required