Shell lancar barisan minyak pelincir khas untuk skuter

Shell Advance hari ini melancarkan tiga produk terbaru yang diformulasikan khusus untuk kegunaan skuter; pelincir sintetik sepenuhnya Shell Advance 4T Ultra Scooter dengan Teknologi PurePlus 5W-40, minyak berteknologi sintetik Shell Advance 4T AX 7 Scooter 10W-40 dan Minyak Gear Skuter Shell Advance.

Pelincir 4T Ultra Scooter PurePlus 5W-40 dijual pada harga RM68.30 seliter, manakala 4T AX 7 Scooter 10W-40 pula RM32.50 seliter di Semenanjung Malaysia. Sementara Minyak Gear Skuter Shell Advance (0.12 liter) pula dijual pada harga RM12.00.

Barisan pelincir baru ini melengkapi satu lagi produk yang sudah diperkenalkan sejak 2014, Shell Advance 4T AX 5 Scooter 15W-40 (0.8 liter) yang dijual pada harga RM22.52.

Barisan pelincir skuter Shell Advance baru ini, dengan Teknologi PurePlus dan Active Cleansing, adalah 33% lebih berkesan membersihkan enjin serta mengekalkan kestabilan pengoksidaan sebanyak 43% lebih lama berbanding minyak biasa. Ia juga dapat mengekalkan kelikatan 42% lebih lama mengikut standard API.

Selain itu, Shall Advance turut mengumumkan akan memperkenalkan perkhidmatan ekspres penukaran minyak bagi motosikal dengan enjin di bawah 250 cc di stesen minyak Shell terpilih di seluruh negara sebagai sebahagian daripada usaha untuk memberikan kemudahan kepada pelanggan.

Shell Advance MotoCare Express (SAMCE) telah dipra-uji ketika MotoGP™ Shell Malaysia 2016 dengan maklumbalas yang positif. Pada peringkat awal, ia diuji semasa musim perayaan Tahun Baru Cina di 12 stesen minyak Shell di Lembah Klang, wilayah Utara, wilayah Selatan dan Pantai Timur.

Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading Sdn Bhd, Shairan Huzani Husain berkata, SAMCE merupakan penambahan penting kepada konsep pusat sehenti syarikat terhadap untuk pengguna jalanraya, terutamanya penunggang motosikal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required