BMW taja 200 kenderaan untuk Le Tour de Langkawi

BMW taja 200 kenderaan untuk Le Tour de Langkawi

Selaku penyedia kenderaan rasmi bagi acara Le Tour de Langkawi (LTdL) 2017 yang akan berlangsung dari 22 Februari hingga 1 Mac ini, BMW akan menyerahkan kira-kira 200 buah kenderaan keluarannya untuk kegunaan ketika perlumbaan itu. Ini termasuk barisan kenderaan dari jenama BMW sendiri, MINI dan BMW Motorrad.

Antara model-model yang akan digunakan ialah MINI Countryman, 2 Series GT, X1, X4, X5, dan model plug-in hybrid 330e, sementara bagi jentera dua roda pula diwakili oleh sebuah R1200 GS. Dengan semuanya merupakan kenderaan janaan petrol, majoriti model yang akan digunakan ialah 2 Series GT serta X4.

BMW turut menaja White Jersey, yang akan dinobatkan kepada pengayuh Asia terbaik pada perlumbaan berkenaan. Tajaan itu merupakan sebahagian daripada usaha BMW Group Malaysia untuk mengiktiraf, membangunkan serta memberi sokongan terhadap bakat-bakat muda serantau, terutamanya kerana sukan berbasikal secara tradisinya didominasi oleh Eropah.

Taruhan terbaik dan cabaran pengayuh dari Malaysia yang akan bersaing di dalam Le Tour de Langkawi tahun ini akan digalas pengayuh terbaik Asia tahun lalu, yang berasal dari Terengganu berusia 26 tahun, Muhamad Adiq Hussainie Othman.

Tahun ini menyaksikan penyertaannya yang ke lapan dalam perlumbaan itu; dia juga merupakan pelumba Malaysia pertama menang di dalam Le Tour de Langkawi sejak edisi 1998. “Kesungguhan Adique untuk mempertahankan White Jersey dengan sokongan pasukannya TSG, merupakan antara perkara menarik untuk diperhatikan. Ia juga membuktikan bahawa bakat tempatan juga mampu bersaing dengan nama-nama besar lainnya,” ujar CEO LTdL, Emir Abdul Jalal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required