Chevrolet Complete Care dilancarkan secara rasmi di Malaysia – mengikut standard Chevrolet global

Chevrolet Complete Care dilancarkan secara rasmi di Malaysia – mengikut standard Chevrolet global

Diperkenalkan sejak tahun 2012, Chevrolet Complete Car (CCC) telah mula diaplikasikan bagi pelanggan Chevrolet di Malaysia. Selepas hampir lima tahun dilaksanakan, Chevrolet Malaysia menambah baik lagi program ini sebagai meningkatkan lebih keyakinan dan kepercayaan di kalangan para pelanggannya. Bertempat di Pusat 3S Chevrolet, Puchong, CCC dilancarkan secara rasmi oleh Naza Quest Sdn Bhd.

Merupakan program yang dilaksanakan di peringkat global, iaitu mengikut piawaian dan standard yang ditetapkan oleh Chevrolet sendiri, CCC adalah untuk pelanggan sedia ada dan pemilik kenderaan baharu. Ia merupakan kombinasi antara lima elemen perkhidmatan selepas jualan dan sangat diperlukan oleh semua pelanggan Chevrolet.

“Di Naza Quest, kami mahu memberikan perkhidmatan yang komprehensif yang diperlukan oleh para pelanggan. Malah dengan cara ini juga, ia mampu meningkatkan keyakinan dna kepercayaan pelanggan terhadap perkhidmatan kami,” ujar Farid Rosli selaku ketua Naza Quest Sdn Bhd.

Chevrolet Complete Care dilancarkan secara rasmi di Malaysia – mengikut standard Chevrolet global

Elemen pertama ialah Waranti Pengeluar Kenderaan Komprehensif yang didatangkan dengan standard lima-tahun atau 200,000 km (mana yang tiba terlebih dahulu) dan waranti bampar ke bampar. Waranti ini ditawarkan dengan khidmat juruteknik bertauliah, dan alat ganti Chevrolet tulen. Sebelum tahun 2014, ia cuma didatangkan dengan waranti standard selama tiga tahun atau 100,000 km.

Bantuan Tepi Jalan 24/7 atau Chevy Assist pula merupakan program bantuan tepi jalan untuk 24 jam selama tujuh hari seminggu yang turut menyediakan perkhidmatan memperbaiki kenderaan yang melibatkan kerosakan kecil, bantuan tunda, dan banyak lagi. Ia bukan sahaja untuk kenderaan yang mengalami kerosakan, bahkan yang terbabit dengan kemalangan jalan raya juga boleh mendapatkan bantuan ini secara percuma. Untuk Chevy Assist ini, pelanggan Chevrolet boleh mendaftar sebagai ahli dengan yuran tahunan sebanyak RM15.60.

Bagi Perkhidmatan Lengkap Chevrolet pula, ia membabitkan penyelenggaran kenderaan termasuk penukaran alat ganti tulen. Manakala Bantuan Prihatin Pelanggan 24/7 pula adalah khidmat pelanggan secara dalam talian untuk membantu para pelanggan mendapatkan info yang diperlukan sebelum dan selepas jualan.

Manakala elemen yang baharu dimasukkan dalam CCC pula ialah Chevy Link, di mana semua maklumat kenderaan pelanggan boleh dicapai oleh mana-mana pusat servis Chevrolet di seluruh negara. Ini memudahkan juruteknik di pusat servis terbabit mengetahui maklumat mengenai kenderaan terbabit sekiranya insiden terjadi bukan di tempat asal kenderaan itu dibeli/diservis.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required