Honda City 2017 facelift buat masa ini masih belum dilancarkan secara rasmi untuk pasaran Malaysia. Honda Malaysia kini dalam peringkat akhir untuk menetapkan harga jualannya, supaya ia nanti akan memberikan lebih nilai kepada pengguna sebaik diumumkan untuk pelancaran nanti – yang dijangka akan dilakukan tidak lama lagi. Tidak lupa juga, model berkenaan sudah dibuka untuk tempahan awal Februari lalu.

Minggu lalu, ia telah dipertontonkan kepada media. Namun, bagi orang awam yang ingin melihat model berkenaan dekat lebih dekat sebelum pelancaran rasminya juga boleh berbuat demikian. Honda City 2017 facelift kini sedang bergerak di dalam siri jelajah ke ke beberapa lokasi terpilih seluruh negara.

Bermula hari ini – dan akan berlangsung sepanjang minggu ini – anda berpeluang melihatkan yang akan dibawa dalam trak bergerak, bertempat di PJ Uptown bermula dari jam 3 petang hingga 5 petang nanti. Kemudian, trak berkenaan akan bergerak pula ke Pasar Malam SS2 dari jam 6 petang hingga 10 malam.

Pada keesokan harinya pula, Selasa 21 Februari 2017, trak berkenaan akan singgah di Green Town Mall, Ipoh dari jam 12 tengahari hingga 4 petang, sebelum berkunjung pula Yau Tet Shin, juga di Ipoh dari pukul 6 petang hingga 10 malam. Pada Rabu, 22 Februari, trak bergerak berkenaan akan beralih lokasi ke kawasan sekitar Public Bank Seremban dari pukul 12 tengahari hingga 4 petang, sebelum singgah pula di Dataran Pahlawan, Melaka dari pukul 6 petang hingga 10 malam.

Khamis, 23 Februari pula, siri jelajah trak bergerak Honda City 2017 ini akan berkunjung ke Weltex Parade, Muar dari jam 12 tengahari hingga 4 petang, sebelum berpindah lokasi ke kawasan letak kereta AEON BIG, Batu Pahat, dari pukul 6 petang hingga 10 malam.

Warga Johor juga tidak ketinggalan; siri jelajah ini akan singgah di Bukit Indah/Perling di Johor Bahru dari pukul 12 tengahari hingga 4 petang pada Jumaat, 24 Februari. Ini diteruskan lagi ke lokasi di Taman Sentosa, juga di Johor Bahru dari 6 petang hingga 10 malam.

Selain itu, baki dua lagi lokasi pameran di pusat beli-belah turut akan memberi peluang kepada pelanggan mendekati model berkenaan, sepanjang minggu ini. Dari 23 hingga 26 Februari, pasukan jelajah Honda akan turut berada di Gurney Plaza, Pulau Pinang. Sementara itu, dari 25 hingga 26 Februari, satu lagi lokasi pameran ialah di Tesco Tebrau, Johor Bahru, kedua-duanya dari pukul 10 pagi hingga 10 malam.

Jika anda berhasrat untuk melihat sendiri Honda City 2017 terbaru sebelum ia dilancarkan kelak, luangkan masa dan berkunjunglah ke lokasi-lokasi berkenaan, pengikut masa seperti yang dinyatakan.