GALERI: Honda City 2017 diprebiu di Malaysia

GALERI: Honda City 2017 diprebiu di Malaysia

Pada awal Januari lalu, Honda City 2017 telah pun dilancarkan di pasaran Thailand. Malahan pada 14 Februari lalu, model facelift ini turut dilancarkan di pasaran India. Walau pun sejak 1 Februari lalu, Honda Malaysia telah membuka tempahan bagi City generasi keempat (GM6) ini namun masih belum mengesahkan bilakah ia bakal dilancarkan secara rasmi.

Petang ini, Honda Malaysia telah mempertontonkan City facelift ini untuk tatapan pihak media tempatan di Hotel Royale Chulan, Mutiara Damansara. Walau bagaimana pun, Honda Malaysia enggan mendedahkan tarikh pelancaran dan harga rasminya. Walau bagaimana pun, Honda Malaysia memaklumkan, daripada empat varian (Grade S, S+, E dan V) sebelumnya, City 2017 dikurangkan kepada tiga varian sahaja iaitu S, E dan V.

Jika melihat pada perubahan yang dilakukan buat City facelift, ia dapat dilihat jelas pada sudut hadapannya, dengan menampilkan Solid Wing Face bersama bar krom baharu yang lebih tebal iaitu inspirasi daripada Civic baharu dan nampak menonjol pada gril hadapan ‘sarang lebah’ yang diperkemaskinikan bersama jaluran krom.

Malah ia turut diapit dengan sepasang lampu utama baharu, menjadikan rupanya seakan Civic versi lebih kecil. Bukan itu sahaja, bampar hadapan turut dikemaskini dengan perumah lampu kabus yang lebih pendek serta gril bawah yang lebih lebar.

Kelebihan yang ada pada City gred V sebagai varian tertinggi pula, ia bakal menerima lampu hadapan LED bersama lampu nyalaan siang jalur LED bina dalam (built-in)serta lampu kabus LED baharu, spoiler pada but belakang ducktail dengan lampu brek ketiga LED bina dalam serta rekaan roda aloi dua-tona baharu.

Bukan itu sahaja,Honda Malaysia telah mengumumkan, semua varian City facelift, termasuk varian paling rendah turut ditampilkan sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin. Malah difahamkan, ia juga akan menerima tempat duduk fabrik yang direka semula (dengan jaluran tengah ala Civic), kekemasan berwarna logam gelap dan pencahayaan dalaman/LED map seperti mana model yang dipasarkan di Thailand. Sementara varian V pula elemen tambahan iaitu kamera undur pelbagai-sudut.

Manakala Sistem keselamatan dan elektronik lain seperti Bantuan Stabiliti Kenderaan (VSA), Bantuan Mula Mendaki (HSA) dan juga Isyarat Berhenti Kecemasan (ESS) masih dikekalkan untuk semua varian. Enam-beg udara turut kekal sebagai ciri untuk varian V sahaja (hanya dua untuk varian lain).

GALERI: Honda City 2017 diprebiu di Malaysia

Tiada perubahan mekanikal ditampilkan di mana City masih dijana enjin 1.5L SOHC i-VTEC berkuasa 120 PS pada takat 6,600 rpm dan tork maksima 145 Nm pada takat 4,600 rpm yang digandingkan dengan sistem transmisi CVT. City 2017 ini turut diiktiraf sebagai Kenderaan Cekap Tenaga (EEV), dan Honda mendakwa, ia menawarkan penjimatan bahan api luar biasa.

Honda Malaysia juga akan menganjurkan siri jelajah bagi City 2017 ini di beberapa pusat membeli-belah iaitu The Curve (Petaling Jaya) pada 18 Feb ini, manakala pada 19 Feb pula di One Utama (Petaling Jaya) dan East Coast Mall (Kuantan) serta Gurney Plaza (Pulau Pinang) pada 23 hingga 26 Feb).

Bukan itu sahaja, ia juga akan turut dipamerkan menerusi trak bergerak di beberapa lokasi terpilih iaitu Seberang Jaya dan Icon City (kedua-duanya Pulau Pinang) pada 19 Feb, manakala di Ipoh (Green Town dan Yau Tet Shin) pada 20 Feb. Bagi Petaling Jaya pula, ia akan berada di sekitar bank di S2, PJ Uptown dan Seksyen 17 pada 21 Feb. Pada 22 Feb pula, ia akan berada di Public Bank, Seremban dan Dataran Pahlawan, Melaka. Kemudian bergerak ke Muar (Weltex Parade) dan AEON Big di Batu Pahat pada 23 Feb. Akhir sekali, ia akan berada di Bukit Indah, Perling dan Taman Sentosa, Johor Bahru pada 24 Feb.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • question
    1. Ttandard price
    2. d/payment
    3. Monthly
    4. How many year

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required