Honda Malaysia umum stesen Petronas terpilih turut dijadikan pusat penukaran inflator beg udara Takata

Honda Malaysia umum stesen Petronas terpilih turut dijadikan pusat penukaran inflator beg udara Takata

Honda Malaysia (HM) hari ini mengumumkan pihak mereka akan menambah lokasi untuk proses penukaran inflator beg udara Takata bagi kenderaan jenamanya yang terjejas dengan panggilan semula tersebut. Usaha yang dilakukan untuk mempercepatkan proses panggilan semula berkenaan termasuk kerjasama yang dilakukan bersama Petronas Dagangan Berhad (PDB), bagi membolehkan pusat penukaran tambahan diwujudkan pada stesen-stesen Petronas terpilih.

Selain itu, Hab Bergerak yang ditempatkan pada pusat-pusat membeli belah terpilih masih lagi kekal beroperasi. Pemilik yang terlibat juga masih boleh melakukan penukaran ini di semua 84 pusat servis Honda bertauliah diseluruh Malaysia. Pusat penukaran yang diwujudkan pada setiap Honda Family Road Trip (HFRT) juga masih diteruskan.

Bagi mereka yang mahu menukar inflator beg udara tersebut di stesen Petronas terpilih (rujuk jadual di bawah untuk lokasi dan waktu operasi) dan juga pusat servis Honda bertauliah, anda terlebih dahulu perlu membuat temu janji bagi mengelakkan kelewatan berlaku untuk proses penukaran. Manakala untuk mereka memilih untuk menukarnya di hab-hab bergerak pusat membeli-belah dan HFRT, tiada sebarang temu janji perlu dilakukan.


Klik untuk besarkan

Honda Malaysia juga kini berkerjasama rapat dengan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) untuk menghubungi kesemua pemilik kenderaan terlibat yang tidak lagi berhubung dengan pihak mereka.

Setakat Febuari 2017, stok alat ganti untuk inflator beg udara Takata bahagian pemandu berada pada tahap 100%, manakala segala usaha yang dilakukan oleh Honda Malaysia untuk memanggil semula semua kenderaan yang terlibat menyaksikan 75% dari jumlah keseluruhan telah berjaya ditukar.

Untuk inflator beg udara Takata bahagian penumpang hadapan pula, stok alat ganti kini mencapai 75%. Honda Malaysia kini sedang berusaha keras untuk mendapatkan stok alat ganti tersebut ke tahap 100%. Mereka juga kini komited untuk mengambil langkah-langkah tambahan bagi menambah baik nisbah lengkap untuk penukaran inflator antara bahagian pemandu dan penumpang hadapan.

Jika anda ragu-ragu sama ada kenderaan Honda anda terlibat atau tidak dengan panggilan semula ini, anda boleh lawati laman web khas yang disediakan DI SINI, dan masukkkan nombor pengenalan kenderaan (VIN) atau dikenali juga sebagai nombor casis kereta anda DI LAMAN TERSEBUT. Anda juga boleh memeriksa status kereta anda atau untuk mengetahui dengan lebih lanjut berkenaan apa-apa juga tentang isu ini dengan menghubungi talian 1800-88-2020 atau kunjungi mana-mana pengedar sah Honda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required