Honda BR-V – tempahan kini cecah angka 8,500 unit

Honda BR-V – tempahan kini cecah angka 8,500 unit

Pengguna di Malaysia nampaknya memberikan sambutan yang begitu hangat bagi model Honda BR-V. Honda Malaysia mengumumkan hari ini bahawa jumlah tempahan terhadap model itu kini mencecah angka 8,500 unit, setakat 2 Mac 2017.

Angka terbaru ini, yang dikongsi ketika majlis pelancaran Honda City 2017 hari ini, menyaksikan peningkatan 1,500 unit berbanding angka terakhir yang dimaklumkan pada 16 Februari lalu, iaitu 7,000 unit tempahan. Sebelum itu, pada Januari, Honda Malaysia mendedahkan tempahan BR-V pada bulan Januari ialah 4,000 unit – dalam masa hanya tiga minggu selepas dilancarkan.

BR-V ditawarkan dalam dua varian – E dan V – dengan harga masing-masing RM85,800 unit dan RM92,800 (atas jalan termasuk insurans). Kedua-duanya menggunakan enjin 1.5 liter SOHC i-VTEC (120 PS/145 Nm), dan padanan transmisi CVT Earth Dreams.

Dengan tempahan yang semakin bertambah ini, Honda Malaysia menjangkakan akan selesai menyerahkan semua tempahan yang ada setakat ini menjelang April nanti, dan memohon maaf di atas kelewatan berkenaan. Ikuti laporan pandu uji kami di Thailand bersama BR-V, dan rujuk juga CarBase.my untuk perincian lanjut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required