KTMB perlu selesaikan masalah perkhidmatan ETS dan pembelian tiket dalam talian – Perdana Menteri

KTMB perlu selesaikan masalah perkhidmatan ETS dan pembelian tiket dalam talian – Perdana Menteri

Memberikan respon terhadap aduan orang ramai di laman Facebook miliknya yang rata-rata tidak puas hati dengan perkhidmatan ETS, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu pihak Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) mencari jalan penyelesaian segera berhubung aduan tersebut, lapor Bernama.

Perkara ini dinyatakan pada catatan terbaharu di laman Facebook rasmi beliau dan berkata, antara komen dan maklum balas pengguna adalah mengenai Perkhidmatan Keretapi Elektrik (ETS) dan sistem pembelian tiket dalam talian.

“Saya terima banyak komen dan maklum balas ketidakpuasan hati pengguna dengan perkhidmatan KTM Berhad, salah satunya mengenai ETS dan sistem pembelian tiket online (dalam talian) yang sering kali bermasalah, tidak mesra pengguna dan kadang-kadang tidak boleh diakses,” kata Najib dan menambah “Ini bukan perkara sukar untuk diatasi, tidak patut berlaku di zaman teknologi hari ini.”

Selain itu, Najib turut meminta Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) untuk memantau dan melaporkan terus kepada beliau secepat mungkin.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • lilytan on Mar 02, 2017 at 11:02 am

    KTMB is a dinosaur. Seriously needs new blood and some shaking up to improve things.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Jamal on Aug 29, 2017 at 11:17 pm

    I am travellling now on ets 9312 coach D to ipoh but aircond is not working an very uncomfortable ktm should ensure passengers travelling in comfort we are paying not free ride

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required