MINI Seven Edition baharu kini di pasaran Malaysia – eksklusif hanya 30 unit, harga anggaran RM254k

MINI Seven Edition baharu kini di pasaran Malaysia – eksklusif hanya 30 unit, harga anggaran RM254k

MINI Malaysia telah memperkenalkan MINI Seven Edition Baharu, model reka bentuk pertama daripada generasi terkini MINI 5-pintu. Menjadi ekspresi kepada karekteristik premium dan gaya tersediri, MINI Seven Edition direka sebagai penghormatan kepada model asal Austin Seven.

Kemasan cat yang diperoleh secara eksklusif jelas kontras dengan bumbung berwarna perak (Melting Silver) dan perumah cermin sisi MINI Seven Edition. Jalur pada bonet MINI Seven Edition baharu kemudian direka diharmonikan dengan warna bumbung dan perumah cermin sisi. Rim aloi ringan bersaiz 17-inci berwarna kelabu (Spectre Grey) daripada MINI Yours juga direka khas untuk reka bentuk model ini bersama rekaan dua-jejari.

Bukan itu sahaja, ia turut menampilkan lampu utama, lampu nyalaan siang dan lampu kabus LED. Malah ia juga ditampilkan dengan kekatup sisi yang dilekatkan dengan logo model ini. Dihasilkan daripada perkataan “Seven” dan nombor tujuh, logo MINI Seven juga boleh didapati pada kemasan ambang pintu di bahagian pemandu dan penumpang hadapan.

MINI Seven Edition baharu kini di pasaran Malaysia – eksklusif hanya 30 unit, harga anggaran RM254k

Bagi ruang kabinnya, ia menampilkan permukaan acuan tiga dimensi, kombinasi material dan warna berkualiti tinggi yang menyerlahkan paparan moden serta konsep operasinya. Fungsi dan ergonomik dioptimumkan oleh papan pemuka baharu pada kolum stereng dan butang kawalan yang berada di posisi baru.

Malah ambien premium ruang kabin diserlahkan melalui pilihan warna dan material untuk tempat duduk dan permukaan ruang dalaman yang kemudiannya dipadankan secara harmoni. Kemasan itu termasuklah tempat duduk sports yang menggunakan fabrik/kulit bersama kemasan Diamond Malt Brown yang eksklusif.

Warna Malt Brown juga merupakan elemen yang direka khas untuk model ini. Ia dapat disesuaikan dengan sempurna untuk warna-warna lain yang digunakan pada MINI Seven Edition baharu, seperti permukaan ruang kabin yang dipasang dengan kemasan Piano Black.

MINI Seven Edition baharu kini di pasaran Malaysia – eksklusif hanya 30 unit, harga anggaran RM254k

Satu lagi ciri reka bentuk model ini ialah stereng MINI Yours yang dibalut dengan kulit berkualiti tinggi “Walknappa” bersama jahitan tangan dan diperkuatkan dengan benang bersalut aluminium. Stereng menggunakan kemasan dengan corak union jack. Perehat tangan yang ergonomik itu boleh dilipat dalam pelbagai posisi bersama ruang penyimpanan barang bersepadu.

Selain itu, ia juga dilengkapi dengan Navigation System Professional beresolusi tinggi bersaiz 8.8-inci, MINI Controller, Snap In Adapter iaitu fungsi pengecasan bersepadu untuk kebanyakan telefon pintar dan sistem bunyi Harmon Kardon HiFi bersama 12-pembesar suara.

Ciri-ciri lain termasuklah MINI Seven Entry Strips dan MINI Seven Centre Instrument Ring Badging. MINI Seven turut menampilkan ciri Comfort Access dengan fungsi bukaan yang lebih mudah. Ini sekali gus membolehkan urusan membuka pintu, but dan menghidupkan enjin tanpa perlu menggunakan kunci kereta.

MINI Seven Edition baharu dikuasakan oleh generasi enjin terkini bersama Teknologi MINI TwinPower Turbo. Ia dipadankan dengan transmisi yang dibangunkan dan Teknologi MINIMALISM ekstensif yang membantu mencapai keseimbangan di antara keseronokan memandu dan penjimatan bahan api luar biasa.

MINI Seven Edition baharu kini di pasaran Malaysia – eksklusif hanya 30 unit, harga anggaran RM254k

Enjin 2.0 liter empat-silinder ini mampu menghasilkan 192 hp dan tork puncak 280 Nm yang membolehkannya memecut dari 0-100 km/j dalam masa 6.8 saat. Biarpun begitu, penggunaan purata bahan api ialah 5.5 liter bagi setiap 100km. Ia dipadankan dengan transmisi sports Steptronic enam-kelajuan.

Mod Pemanduan MINI diaktifkan melalui satu suis rotari di bahagian bawah tuil gear. Sebagai tambahan kepada mode MID standard, terdapat juga pilihan mode SPORT dan GREEN. Mod-mod itu akan mempengaruhi lengkok karekter pendikit, stereng dan penukaran kotak gear Steptronic.

Rangkaian ciri keselamatan dan sistem bantuan pemandu moden termasuklah Dynamic Stability Control dengan Dynamic Traction Control dan Electronic Differential Lock Control. MINI Seven Edition baharu juga dilengkapi Performance Control, satu sistem yang menghalang sebarang masalah understeer sebelum ia berlaku.

MINI Seven Edition baharu hadir bersama jaminan perbatuan tanpa had selama empat-tahun dan servis berjadual secara percuma. Harga anggaran jentera ini (di atas jalan untuk pendaftaran peribadi, tidak termasuk insurans) ialah RM253,888.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required