Isuzu D-Max 3.0L 4×4 Single Cab kini di Malaysia – 177 PS dan 380 Nm, satu varian dan harga dari RM88k

Isuzu D-Max 3.0L 4×4 Single Cab kini di Malaysia – 177 PS dan 380 Nm, satu varian dan harga dari RM88k

Isuzu Malaysia kini memperkenalkan trak pikap D-Max 3.0L 4×4 Single Cab untuk pasaran tempatan – menjadi satu-satunya trak Single Cab dengan kapasiti enjin 3.0 liter turbodiesel dalam pasaran Malaysia kini. Ia tambahan terbaru kepada model Single Cab 2.5L yang ada sebelum ini.

Enjin 4JJ1-TCX 3.0 liter turbodiesel yang digunakan adalah sama dengan enjin yang digunakan pada versi Double Cab – memberikan 177 PS pada 3,600 rpm dan 380 Nm dari 1,800 hingga 2,800 rpm bagi kuasa dan tork. Bagaimanapun, ia hanya ditawarkan dengan kotak gear manual lima-kelajuan, serta sistem pacuan 4×4.

Antara perkara yang diberi penambah baikan ialah suspensi belakang dari jenis leaf spring yang digunakan; kini lebih tahan lasak untuk membawa beban yang berat pada permukaan laluan yang pelbagai. Suspensi depan kekal menggunakan jenis double wishbone dengan coil spring.

Hanya satu warna ditawarkan untuk versi ini, iaitu Magnum White. Bampar hitam menghiasi bahagian luarannya, rim besi 16 inci (dengan tayar bersaiz 245/70), lampu utama halogen serta cermin sisi hitam kuasa elektrik.

Pada papan pemuka, ia turut dilengkapi unit radio single-DIN dengan pemain CD dan MP3, termasuk AUX dan USB. Model ini tetap datang dengan ciri tingkap kuasa, sistem kunci sentral dan tombol 4×4 juga antara ciri standard pada ruang berkenaan.

Bagi ciri-ciri keselamatan, D-Max Single Cab ini datang dengan ABS, EBD, brake assist, hill-start assist (HSA), kawalan cengkaman dan kawalan kestabilan elektronik (ESC). Model ini dijual pada harga RM87,530.40 (atas jalan tanp insurans) dan disertakan dengan jaminan lima tahun/150,000 km dan Isuzu Doctor Mobile Service. Pelapik bahagian belakang ditawarkan sebagai aksesori tambahan, dengan nilai RM1,060.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required