Pirelli perkenal tayar berwarna dan pintar di Geneva

Pirelli perkenal tayar berwarna dan pintar di Geneva

Pirelli tampil di Geneva Motor Show dengan dua teknologi tayar yang baru, dan pertamanya adalah tayar yang mempunyai garisan dan tulisan berwarna di bahagian tepinya. Rekaan ini boleh dikata mendapat inspirasi daripada kereta F1 kerana Pirelli adalah pembekal tayar yang berwarna di tepi sebagai tanda jenisnya, yang digunakan dalam perlumbaan tersebut

Bagi tayar produksi ini, ia dicipta bagi memenuhi permintaan pelanggan masa kini yang mahukan lebih untuk personalisasi kenderaan mereka. Pirelli membangunkan tayar ini dengan bahan inovatif dan sistem perlindungan berkesan bagi memastikan warna tersebut dapat tahan lama dan terus terang sepanjang ia digunakan.

Tayar berwarna ini ditawarkan untuk model P Zero dan Winter Sottozero, bermula dengan saiz 19 inci dan ke atas, dan pelanggan mempunyai pilihan empat warna iaitu merah, putih, kuning dan perak. Sekiranya mereka mahukan warna selain daripada itu, Pirelli juga boleh menerima tempahan berkenaan.

Pirelli perkenal tayar berwarna dan pintar di Geneva

Inovasi seterusnya yang dipamerkan oleh Pirelli adan Pirelli Connesso, iaitu tayar pintar, di mana dalam dinding tayar ini terdapat pengesan untuk memberikan informasi seperti status, penggunaan dan penjagaan tayar tersebut semasa digunakan, dan ia boleh dihubungkan dengan aplikasi khas kepada peranti personal.

Menurut Pirelli, berat pengesan itu tidak akan memberi kesan kepada prestasi tayar, dan jika dibandingkan dengan sistem pemerhati tekanan tayar lain, Connesso ini boleh berfungsi sama ada waktu kenderaan sedang bergerak atau berhenti. Platform Pirelli Cloud menyokong penghantaran data daripada sensor ke aplikasi, dan pada masa hadapan ia boleh dimasukkan dengan servis lain.

Ini termasuk membuat aturan berkenaan penukaran tayar baru atau tindakan penjagaan terus kepada kenderaan sewaktu ia sedang diletakkan di sesuatu tempat apabila penurunan tekanan angin dikesan. Sama seperti tayar berwarna tadi, Connesso juga akan ditawarkan bagi model P Zero dan Winter Sottozero, bagi saiz 19 inci ke atas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required