Mercedes-Benz Mofaz Autohaus buka cawangan di Kelantan, Terengganu – sasar 160 unit jualan tahun ini

Mercedes-Benz Malaysia Sdn Bhd (MBM), dengan kerjasama pengedar bertauliah Mofaz Exotic Car Sdn Bhd telah memperkenalkan pusat 3S serba baharu Mercedes-Benz Mofaz Kota Bharu (Mercedes-Benz Mofaz KB Autohaus) di Kelantan, dan Mercedes-Benz Mofaz Kuala Terengganu (Mercedes-Benz Mofaz KT Autohaus) dan Terengganu.

Terletak di Lot 422-425, Jalan Sultan Yahya Petra, Kota Bharu, Mercedes-Benz Mofaz KB Autohaus berkeluasan 5,372 kaki persegi, mempunyai empat buah bilik pameran dan tiga ruang penyelenggaran. Manakala Mercedes-Benz KT Autohaus yang terletak di No. 179, Jalan Sultan Mohamad, Gong Kapas, Kuala Terengganu, pula seluas 4,435 kaki persegi, mempunyai tiga buah bilik pameran dan tiga ruang penyelenggaran.

“Kami sangat gembira untuk memperluaskan lagi jualan dan servis untuk bahagian Pantai Timur bagi kepuasan para pelanggan. Dengan kerjasama rakan kongsi, Mofaz Exotic Car Sdn Bhd, pelancaran Autohaus di Kota Bharu dan Kuala Terengganu dilihat sebagai bukti komitmen kami dalam memperluaskan lagi jualan dan perkhidmatan selepas jualan di sana,” ujar Presiden dan CEO Mercedes-Benz Malaysia (MBM) Dr Claus Weidner.

Mercedes-Benz Mofaz Autohaus buka cawangan di Kelantan, Terengganu – sasar 160 unit jualan tahun ini

Mofaz Exotic Car merupakan satu-satunya pengendali tunggal bagi Mercedes-Benz Autohaus di Kelantan dan Terengganu, memiliki 14 orang kakitangan bagi setiap satu pusat 3S tersebut termasuk bahagian jualan, servis teknikal dan alat ganti, serta mampu menyelenggara sehingga 131 unit kenderaan dalam sebulan.

“Kami sebagai pengedar utama jenama ini turut mengembangkan kemudahan kepada pemilik dan pelanggan, selain memfokuskan perkhidmatan pusat servis kenderaan di beberapa cawangan Mofaz di Pantai Timur. Malah turut menyasar penjualan sebanyak 160 unit kereta mewah itu bagi pasaran Kelantan dan Terengganu pada tahun ini,” ujar Pengarah Eksekutif Mofaz Exotic Car Mohamed Frhan M Fauzy.

Dengan jumlah perlaburan sebanyak RM600,000, kedua-dua Autohaus berkenaan turut mematuhi Mercedes-Benz Presentation System II (MPS II), iaitu penanda aras bagi Autohaus di peringkat global untuk memenuhi keperluan para pelanggan, di samping lengkap dengan Identiti Korporat Mercedes-Benz (CI) yang baharu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required