MINI Malaysia umum kelengkapan baharu untuk F56 3-pintu dan F55 5-pintu – Cooper, Cooper S dan JCW

MINI Malaysia telah memperkenalkan kelengkapan baru untuk barisan MINI 3 Pintu dan 5 Pintu yang dijual di Malaysia. Model asas F56 Cooper 3 Pintu kini datang secara terus dengan gril berwarna hitam berkilat, pemegang pintu but, lampu LED dan lampu kabus LED (sebelum ini didatangkan sebagai pilihan tambahan untuk pakej Chili).

Di dalam, Cooper 3 Pintu kini dilengkapi dengan sistem kawalan suhu dua zon (sebelum ini manual), serta skrin MINI Visual Boost 6.5 inci, lengkap dengan MINI Connected. Cooper S 3 Pintu pula ditambah dengan sistem mula/henti Comfort Access, manakala John Cooper Works 3 Pintu yang diperkenalkan pada bulan April 2015 juga mendapat Comfort Access, cermin pandang belakang malap secara automatik dan kamera pandangan belakang.

Perubahan pada F56 model permulaan juga boleh didapati pada F55 MINI Cooper 5 Pintu – kelengkapan baru terdiri daripada gril hitam berkilat, pemegang pada pintu but, lampu LED dan lampu kabus LED. Cooper 5 Pintu juga kini diberikan sistem kawalan suhu dua zon. Begitu juga dengan Cooper S 5 Pintu – termasuk Comfort Access.

Walaubagaimanapun, tiada perubahan mekanikal pada semua model ini, bermakna enjin tiga silinder 1.5 liter 136 hp dan 220 Nm kekal digunakan pada model Cooper, dan enjin empat silinder B48 2.0 liter 192 hp dan 280 Nm pada Cooper S, manakala model JCW ditala untuk 231 hp dan 350 Nm.

Untuk harga, MINI Cooper 3 Pintu dijual pada RM188,888, manakala Cooper S 3 Pintu RM229,888, dan model paling tinggi, JCW 3 Pintu dijual pada RM293,888.

Untuk MINI Cooper 5 Pintu pula, harganya kini adalah RM193,888, dan Cooper S 5 Pintu pada RM239,888. Semua harga ini adalah untuk atas jalan, tidak termasuk insurans. Semua model MINI ini didatangkan bersama jaminan empat tahun tanpa had batuan dan servis berkala percuma.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required