Bangkok 2017: Honda CR-V 2017 dengan kit Modulo

Bangkok 2017: Honda CR-V 2017 dengan kit Modulo

Aksesori adalah satu perniagaan yang menguntungkan, dan barangan Modulo adalah penting bagi Honda. Hampir semua model baru yang diperkenalkan oleh jenama ini didatangkan dengan pilihan kit Modulo, dan SUV CR-V 2017 terbaru juga tidak terkecuali. Ini adalah contohnya yang berada di Bangkok Motor Show.

Model asasnya adalah CR-V 2.4 liter i-VTEC 2WD petrol, yang keadaan asalnya boleh dilihat dalam catatan kami sebelum ini. Model asas ini sudah cukup menarik dengan adanya lampu utama LED dan kemasan krom, tetapi kit Modulo menjadikan penampilannya lebih sporty.

Paling jelas adalah gril besar dengan rekaan honeycomb yang digunakan pada bahagian depan. ‘Sayap’ logo Honda pada gril ini diwarnakan hitam berbanding krom pada model biasa. Melengkapkan kit Modulo di bahagian depan adalah hiasan bampar dengan corong udara tertutup pada bahagian berwarna perak dan lampu kabus LED.

Bangkok 2017: Honda CR-V 2017 dengan kit Modulo

Pada bahagian sisi, CR-V ini dilengkapi dengan hiasan cermin sisi, visor pintu, rim Modulo 18 inci dan papan pemijak tepi. Turut mendapat sentuhan khas adalah bahagian bampar belakang, muncung ekzos yang menonjol dan kemasan krom pada sekitar penutup but dan tepi pintu.

Honda CR-V 2017 membuat penampilan sekali lagi di Thailand, selepas pelancarannya minggu lalu dan ia ditawarkan dalam pilihan enjin diesel dan petrol. Enjin petrol 2.4 liter sama seperti sebelum ini mampu menghasilkan 175 hp dan 225 Nm, manakala enjin diesel turbo 1.6 liter i-DTEC mampu menghasilkan 160 hp dan 350 Nm tork. Enjin petrol digabungkan bersama transmisi CVT manakala enjin diesel mendapat padanan transmisi automatik sembilan kelajuan.

Banyak perbezaan yang terdapat di antara varian diesel dan petrol ini, dan anda boleh melihatnya dalam catatan awal kami sebelum ini. Model ini akan datang di pasaran Malaysia tidak lama lagi.

GALERI: Honda CR-V 2017 dengan aksesori Modulo

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required