Italian Volt perkenal motosikal elektrik tempahan khas

Italian Volt perkenal motosikal elektrik tempahan khas

Penggunaan tenaga elektrik untuk memacu kenderaan tidak terhad kepada kenderaan empat roda sahaja, dan boleh dilihat kini, semakin banyak pengeluar baru yang mengetengahkan teknologi tersebut pada motosikal. Antara yang terbaru adalah syarikat Italian Volt, yang di belakang tabirnya terdapat individu terkenal dan berpengalaman dalam dunia motosikal seperti Nicola Colombo, Valerio Fumagalli dan Adriano Stellino.

Produk pertama mereka adalah sebuah roadster, yang menggunakan bateri berkapasiti sehingga 15 Kw/h dan ia menawarkan tork sebanyak 208 Nm, laju maksimum 200 km dan pecutan 0-100 km/j dalam masa 4.6 saat. Bateri yang digunakan, apabila kosong, boleh dicas sehingga 80% penuh dalam masa 40 minit sahaja, dan sekiranya penuh pula, boleh bergerak sehingga jarak 200 km.

Sekali imbas dari sisi, motosikal ini kelihatan seperti Harley-Davidson Livewire, cuma warnanya sahaja yang bertentangan, tetapi lampu hadapannya menggunakan unit baru seperti KTM Duke 790 terkini dan dilengkapi dengan suspensi prestasi daripada Ohlins serta brek Brembo.

Walaubagaimanapun, Italian Volt menyatakan ini hanyalah model asas dan memandangkan kebanyakan bahagian motosikal ini dihasilkan secara cetakan 3D, pembeli diberi peluang untuk mengubah suai dan membuatkan motosikal ini mengikut cita rasa mereka. Harga untuk motosikal Italian Volt ini tidak disiarkan tetapi orang ramai sudah boleh mendaftarkan nama di laman web mereka sekiranya berminat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required