Renault Sport tunjuk teaser Megane RS 2018

Renault Sport tunjuk teaser Megane RS 2018

Bagi menambahkan debaran di hati para penggemar hot hatch, buat pertama kalinya Renault Sport menayangkan teaser model Megane RS 2018. Imej di atas adalah screenshot daripada video oleh RS yang dipertontonkan di laman Facebook rasmi mereka.

Megane RS generasi ke-empat ini, masih dibaluti penyamaran, dengan kapsyen “Coming Soon 2017”. Ia dijangka bakal dipertontonkan di Frankfurt Motor Show tahun ini, sebelum tampil di pasaran dunia pada 2018. Hanya satu gambaran yang jelas kelihatan iaitu lampu nyalaan siang LED daripada generasi Megane ini, dan lampu kabus LED three-point.

Menurut Autocar, Megane RS 2018 ini mampu menghamburkan kuasa lebih 300 hp daripada enjin 2.0 liter turbo (generasi sebelum ini hanya 275 hp), dan boleh didapati dengan transmisi manual dan automatik dwi-klac enam-kelajuan. Jika benar, ini pastinya berita gembira buat penggemar transmisi manual.

Majalah UK tersebut turut berkata Megane RS baharu ini bakal menerima four-wheel steering (lebih mantap dalam kelajuan dan jejari pusingan) dan lebih sesuai untuk platform yang lebih besar. Ia juga lebih rendah dan lebar, RS baharu ini dijangka bakal menerima lebih banyak cengkaman mekanikal berbanding sebelum ini.

GALERI: Spyshot Renault Megane RS 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required