Semua stesen minyak perlu ikut harga runcit bagi bahan api yang ditetapkan kerajaan – KPDNKK

Semua stesen minyak perlu ikut harga runcit bagi bahan api yang ditetapkan kerajaan – KPDNKK

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) menegaskan semua stesen minyak hanya dibenarkan menjual petrol dan diesel pada harga jualan runcit seperti yang ditetapkan kerajaan.

Menerusi kenyataan yang dikeluarkan semalam, terdapat maklumat tentang aplikasi telefon pintar yang membolehkan pengguna mengemas kini harga jualan runcit petrol dan diesel di semua stesen minyak di Malaysia, laporan Bernama.

Kementerian berkenaan berkata, paparan harga yang tidak tepat melalui aplikasi tersebut telah menimbulkan kekeliruan dan salah faham dalam kalangan pengguna. Ekoran perkara ini, KPDNKK tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia sekiranya situasi menjadi di luar kawalan.

Tegasnya lagi, semua stesen minyak hanya dibenarkan menjual petrol dan diesel pada harga jualan runcit yang telah ditetapkan kerajaan seperti yang dimaklumkan melalui laman web KPDNKK.

Harga runcit mingguan bermula 30 Mac hingga 5 April ini bagi petrol RON95 ialah RM2.13 seliter, RON97 (RM2.41) dan diesel (RM2.11).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required