AIG Malaysia diiktiraf Penanggung Insurans Terbaik 2016 – pegang rekod masa terbaik bagi tuntutan insurans kenderaan bermotor dalam industri

AIG Malaysia diiktiraf Penanggung Insurans Terbaik 2016 – pegang rekod masa terbaik bagi tuntutan insurans kenderaan bermotor dalam industri

AIG Malaysia Insurance, anak syarikat bagi American International Group, telah dinobatkan sebagai Penanggung Insurans Terbaik 2016 di Simposium MRC 2017 minggu lalu. Ini merupakan kali ke-empat syarikat berkenaan menerima anugerah yang sama iaitu pada tahun 2011, 2012 dan 2013.

Kriteria utama bagi anugerah ini ialah berdasarkan masa terbaik bagi kelulusan tuntutan kenderaan bermotor di kalangan penanggung insurans am di Malaysia. Syarikat ini telah memegang rekod masa terbaik terpendek bagi tuntutan kenderaan bermotor di dalam industri.

“Kami benar-benar rasa berbangga menerima anugerah ini dan diiktiraf sebagai peneraju di dalam industro untuk membuktikan komitmen kami dalam menyediakan perkhidmatan insurans kenderaan bermotor terbaik buat para pelanggan. Kami juga telah menyediakan satu penanda aras untuk proses tuntutan insurans dan akan terus kekal ke hadapan bagi menyediakan perkhidmatan terbaik,” ujar CEO AIG Malaysia Antony Lee.

Mula diperkenalkan pada tahun 1998, Motordata Research Consortium (MRC) merupakan satu-satunya konsesi yang dilantik oleh Persatuan Insurans Am Malaysia (PIAM), disahkan oleh Bank Negara Malaysia, dalam membina pangkalan data untuk mengurangkan sujektif dan menambahbaik standard di dalam industri. Pangkalan data ini juga dijadikan asas rujukan dan penyimpanan rekod untuk proses tuntutan yang diluluskan dan menambahbaik ketelusan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required