Petronas perkenal Sprinta dengan UltraFlex untuk motosikal – harga bermula RM15 hingga RM70 seliter

Petronas perkenal Sprinta dengan UltraFlex untuk motosikal – harga bermula RM15 hingga RM70 seliter

PETRONAS Lubricants Marketing Malaysia (PLMM) kini memperkenalkan PETRONAS Sprinta dengan UltraFlex™, rangkaian minyak pelincir untuk motosikal yang dirumus khas untuk melanjutkan hayat enjin serta mengurangkan bebannya.

Dihasilkan dari rangkaian ujian piawaian industri global terkini, ia turut menunjukkan bahawa PETRONAS Sprinta dengan UltraFlex™ mampu memberikan kekuatan lapisan minyak sehingga 41% lebih tinggi berbanding kadar piawai industri sedia ada.

Ciri ini membantu enjin menahan kesan-kesan beban, kelajuan dan tekanan enjin tanpa mengalami kerosakan di samping mempertingkat tindak balas motosikal. Rangkaian pelincir baru ini juga menawarkan kawalan mendapan enjin yang lebih baik, sekaligus mengekalkan kuasa motosikal dan prestasi tunggangan.

Ia ditawarkan dalam beberapa jenis, termasuk sebagai pelincir mineral, semi-sintetik dan sintetik penuh. Bagi harga pula, ia dijual pada harga bermula dari RM15 seliter hingga RM70 seliter.

Tekanan motosikal boleh disebabkan oleh keadaan ricihan tinggi berpunca daripada stres mekanikal yang melampau serta suhu dalaman enjin yang boleh mencecah sehingga 33% lebih tinggi daripada enjin kereta. Sekiranya keadaan ini dibiarkan berlarutan, ia berpotensi mengakibatkan bunyi getaran dan motosikal terasa berat.

Minyak pelincir enjin motosikal terbaru ini sudah pun beredar dalam pasaran tempatan sejak awal April lalu, selepas terlebih dahulu dilancarkan untuk pasaran India.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required