Toyota Fengchao Fun model konsep Camry baharu

Toyota Fengchao Fun model konsep Camry baharu

Teruja bila melihat foto-foto kiriman wakil Paultan.org, Mohd Farid Awaludin, yang sedang berada di Shanghai membuat liputan penganjuran motorshow di kota metropolitan tersebut.

Toyota turut mengambil kesempatan menayangkan model sedan konsep yang digelar Fengchao Fun ini. Jika melihat keseluruhan bentuknya, memang macam familiar, ia agak mirip dengan model Toyota Camry baharu bagi pasaran Amerika Utara.

Setelah diperkenalkan di Detroit pada awal tahun ini, ia dilengkapi dengan bentuk yang lebih tajam, namun yang dipertontonkan di China, alirannya lebih umum, namun bahagian hadapan dan belakangnya lebih kurang sama dengan model Amerika Utara itu. Ia juga ditampilkan dengan gril hadapan yang lebih besar, dengan perumah yang lebih bersudut bagi lampu hadapan dan belakang serta disambungkan dengan spoiler belakang.

Buat masa ini, Toyota masih belum bersedia untuk berkongsi perincian lanjut mengenainya, termasuk pilihan enjin yang bakal ditawarkan.

Di Amerika Syarikat, tiga pilihan penjana kuasa ditawarkan untuk Camry, dijangka akan berada di pasaran sana sebelum 2017 berakhir. Pilihan tersebut ialah 3.5 liter V6 dengan suntikan bahan api D-45, 2.5 liter empat-silinder dengan transmisi automatik lapan-kelajuan baharu, dan juga Toyota Hybrid System (THS II) generasi akan datang.

Camry baharu juga akan menggunakan casis Toyota New Global Architecture (TNGA) seperti mana Prius. Di Shanghai, pengeluar kenderaan tersebut memfokuskan untuk platform modular unibody automobile untuk bahagian terbabit dan Fengchao Fun adalah antara fokus utama dalam pembentangannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required