Honda Malaysia buka pusat 4S terbesar di Malaysia – jualan meningkat 45% bagi suku pertama 2017

Honda Malaysia buka pusat 4S terbesar di Malaysia  – jualan meningkat 45% bagi suku pertama 2017

Honda Malaysia dengan kerjasama pengedar sah terbesarnya Kah Motor Co. Sdn. Bhd. telah melancarkan Pusat 4S Honda terbesar di Malaysia, yang terletak di Tebrau, Johor Bahru. Di mana pusat 4S ini telah diperluaskan perkhidmatannya di bawah satu bumbung, yang merangkumi jualan, penyelenggaran, alat ganti dan Pusat Cat dan Badan.

Pusat 4S Honda terbesar ini menelan kos pelaburan sebanyak RM40 juta, dibina di atas tanah berkeluasan 142,389 kaki persegi. Ia turut menempatkan 37 petak penyelenggaran yang mampu menyelenggara sehingga 36,000 unit kenderaan Honda dalam setahun. Selain itu, ia turut menyediakan ruang lounge yang besar untuk pelanggan termasuk kaunter kafe, Executive Lounge, kemudahan Wi-Fi percuma, ruang bagi kanak-kanak dan juga surau.

Presiden dan Ketua Pegawai Operasi Honda Malaysia Roslan Abdullah berkata, “Pada tahun 2016, selatan tanahair merangkumi Jphor, Melaka dan Negeri Sembilan telah menyumbangkan 26% bagi keseluruhan jualan Honda di Malaysia, iaitu mencapai lebih 18,600 unit dan merupakan jualan kedua tertinggi di kalangan pengedar. Daripada tiga buah negeri ini, Johor telah merangkumi 70% bagi jualan di sana. Dengan tujuh model kenderaan yang ditawarkan oleh Honda Malaysia, City merupakan model terlaris di Johor.”

Katanya lagi, dengan pembukaan pusat 4S baharu ini, ia mampu memberikan perkhidmatan yang lebih memuaskan dan diperlukan oleh para pelanggannya. Malah Kah Motor meluaskan lagi kapasiti penyelenggarannya sehingga 100 unit kenderaan sehari. Pada masa yang sama Pusat Cat dan Badan turut dletakkan di satu kawasan yang sama.

Bagi suku pertama 2017, Honda Malaysia telah merekodkan 45% peningkatan dalam jualan berbanding tempoh yang sama pada tahun lalu. Malah ia telah meletakkan jenama ini di posisi kedua dalam Jumlah Keseluruhan Industri (TIV) dan pertama dalam segmen Kenderaan Bukan-Nasional.

Malahan Honda Malaysia juga telah mencapai 20.5% perkongsian pasaran pada Mac 2017 dengan pertama kalinya berjaya mencapai lebih 20% dan tertinggi dalam perkongsian pasaran setakat ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required