Mercedes-Benz Malaysia akan lancar lagi 17 model tahun ini – GLA facelift, AMG 63 bakal diperkenalkan

Mercedes-Benz Malaysia akan lancar lagi 17 model tahun ini – GLA facelift, AMG 63 bakal diperkenalkan

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) mahu membawa rekod prestasi 2016 ke tahun ini, justeru banyak perancangan telah dilakukan dan bakal disempurnakan terutamanya dalam soal jualan produknya.

Menurut Mark Raine, timbalan presiden, jualan dan pemasaran, akan ada lebih banyak model/varian yang bakal diperkenalkan pada tahun ini berbanding 2016. Pada tahun lalu, syarikat ini telah melancarkan 17 buah model termasuk W213 E-Class, C117 CLA facelift, R172 SLC, C205 C-Class Coupe (dan Cabriolet), G-Class facelift dan X166 GLS.

“Kami telah melancarkan banyak produk pada tahun lalu, namun akan melancarkan lebih banyak produk bagi tahun ini. Kami telah mencapai posisi tertinggi dan bukanlah suatu perkara yang mudah untuk kekal. Perkara yang paling berbahaya sekiranya kami berasa berpuas hati dengan apa yang ada, jadi kami tidak mahu ia terjadi,” ujarnya memberitahu paultan.org.

Raine memberitahu, syarikat ini akan memperkenalkan lebih banyak pilihan varian bagi SUV dan Dream Cars, ada antaranya tidak lama lagi.

Mercedes-Benz Malaysia akan lancar lagi 17 model tahun ini – GLA facelift, AMG 63 bakal diperkenalkan

“Portfolio produk kami hampir lengkap, ditambahkannya lagi dengan kehadiran beberapa model baharu dan yang dipertingkatkan yang bakal dimasukkan dalam barisan, dan anda boleh menjangkakan yang bakal dilancarkan ini adalah setiap satu daripada empat kumpulan produk kami,” tambahnya lagi. Setakat ini, syarikat memiliki lebih 50 model dalam portfolio produknya di pasaran tempatan.

Produk spesifik termasuklah X156 GLA facelift yang bakal tiba di sini tidak lama lagi, dan juga Mercedes-AMG E 63, mungkin akhir tahun ini. Malah turut telah diumumkan ialah pelancaran W213 E 350 e plug-in hybrid, yang bakal memasuki pasaran ini pada suku ketiga 2017.

Selain itu, beberapa model AMG 43 juga akan diperkenalkan tidak lama lagi, malah Raine turut berkata ia adalah sebahagian daripada perancangan meraikan ulang tahun ke-50 AMG. Beliau turut menambah, W222 S-Class facelift pula hanya akan diperkenalkan di pasaran tempatan tahun hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required