Nissan X-Trail Edisi Aero diperkenalkan – 2.0L 2WD Edisi Aero, 2.5L 4WD Edisi Aero, harga dari RM141k

Nissan X-Trail Edisi Aero diperkenalkan – 2.0L 2WD Edisi Aero, 2.5L 4WD Edisi Aero, harga dari RM141k

Tidak dinafikan, sejak dilancarkan pada Januari 2015, Nissan X-Trail menjadi antara SUV yang popular di Malaysia. Apatah lagi ia menerima sentuhan rekaan yang lebih elegan, bahkan dikenali sebagai ‘baby Murano’ kerana X-Trail dikatakan memiliki imej yang agak mirip dengan SUV premium itu.

Hari ini, Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd (ETCM) telah mengumumkan kehadiran edisi khas bagi X-Trail yang dikenali sebagai X-Trail Edisi Aero. Masih ditawarkan dengan dua varian iaitu 2.0L 2WD Edisi Aero dan 2.5L 4WD Edisi Aero, ia hadir dengan alat ganti yang direka khas oleh TOMEI Motor Co., Ltd, satu jenama Jepun yang memang terkenal dengan teknologi dan prestasinya dalam sukan permotoran.

Ia merangkumi satu aero bampar hadapan, spoiler sisi bawah dan aero bampar belakang untuk memberikan penampilan lebih garang. Edisi Aero ini juga hadir dengan rim aloi lima jejari bersaiz 17-inci dan tempat duduk kulit Nappa berwarna perang yang memberikan rasa sofistikated kepada ruang dalaman. Lain-lain elemen masih dikekalkan seperti mana versi standard.

Walau bagaimana pun, penjana kuasanya masih dikekalkan iaitu 2.5L 4WD dipadankan dengan enjin QR25DE-k2 bersama Twin CVTC yang mampu menawarkan kuasa maksimum 171PS pada 6,000rpm dan tork 233Nm pada 4,000rpm. Varian 2.0L 2WD pula menggunakan enjin MR20DD dengan sistem pancitan terus dan Twin CVTC, ia berupaya menjana kuasa sehingga 144PS pada 6,000rpm dan tork 200Nm pada 4,400rpm.

Kedua-dua varian ini turut dipadankan kotak gear Xtronic CVT generasi baharu dengan mod manual tujuh-kelajuan serta sistem ECO Mode untuk menawarkan penjimatan bahan api yang lebih baik, selain prestasi pemanduan lebih lancar dan berkuasa.

Bagi aspek keselamatan, kedua-dua varian ini dilengkapi dengan dua beg udara, ABS, EBD, BA, Kawalan Dinamik Kenderaan, Bantuan Mula Mendaki, Isofix dan Kawalan Chasis Aktif. Walau bagaimana pun varian 2.5 4WD memiliki pertambahan elemen keselamatan iaitu Kawalan Turun Bukit.

Harga bagi kedua-dua varian adalah seperti berikut:

Nissan X-Trail Edisi Aero diperkenalkan – 2.0L 2WD Edisi Aero, 2.5L 4WD Edisi Aero, harga dari RM141k

Setiap pembeliannya turut hadir dengan jaminan selama tujuh tahun serta perbatuan tanpa had. Sementara semua aksesori yang dipasang di kilang itu hadir dengan jaminan selama tiga tahun atau perbatuan sejauh 100,000km (mana-mana yang terdahulu).

Pengarah Pemasaran dan Perancangan Produk ETCM, Tan Keng Meng berkata, “X-Trail telah menjadi SUV terlaris No.1 di Malaysia (Tahun 2015- Tahun 2016). Kami percaya X-Trail Edisi Aero baharu ini akan menarik minat mereka yang mahukan sebuah SUV Jepun mewah dan premium.”

Sempena ulang tahun ke-60 Tan Chong, ETCM menawarkan pelanggan dengan tawaran menarik ke atas X-Trail Edisi Aero. Pelanggan boleh berjimat sehingga RM6,000 atau memilih rebat Hari Raya berjumlah RM4,500 bersama promosi RM1.00 untuk Multimedia Navigator bersaiz 8-inci.

Malah pemilik NISSAN X-Trail sedia ada yang berminat juga boleh menaik taraf SUV mereka dengan Edisi Aero. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web: www.nissan.com.my atau kunjungi mana-mana bilik pameran NISSAN di seluruh negara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required