Kerajaan galak penggunaan jalan-jalan persekutuan

Kerajaan galak penggunaan jalan-jalan persekutuan

Kerajaan kini menggalakkan pengguna jalan raya untuk memanfaatkan jalan-jalan persekutuan dengan lebih kerap. Selain ia pilihan yang lebih murah berbanding menggunakan lebuhraya, laluan berkenaan turut memberikan tarikan dan kemudahan lainnya.

Bernama melaporkan, menutu Menteri Kerjaraya, Datuk Fadillah Yusof, jalan-jalan persekutuan merupakan pilihan yang terbaik bagi mereka yang inginkan perjalanan santai. “Hari ini, tanggapan kebanyakan orang ialah, lebuhraya merupakan laluan utama, sedangkan ia sebetulnya merupakan laluan alternatif. Ia pilihan untuk mereka yang ingin cepat,” tambahnya.

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kementerian telah mempromosi jalan-jalan persekutuan melalui media dalam beberapa siri jelajah untuk memberi penekanan terhadapnya. Harapannya adalah untuk menarik lebih ramai pengguna untuk menggunakannya sebagai pilihan utama ke destinasi mereka.

Jelajah terkini melibatkan kawasan selatan, ia turut diikuti oleh program sama di kawasan tengah (Ogos tahun lalu) dan kawasan timur (Februari lalu). Berlangsung dari 7-9 Mei, program di bahagian selatan meliputi kawasan-kawasan di Selangor, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor, merangkumi jarak sejauh 688 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required