Mercedes-Benz Malaysia keluarkan teaser enam model AMG 43 yang akan diperkenalkan secara serentak

Mercedes-Benz Malaysia keluarkan teaser enam model AMG 43 yang akan diperkenalkan secara serentak

Satu acara besar akan berlangsung Khamis ini, dengan Mercedes-Benz Malaysia telah mengeluarkan teaser ketibaan enam model baru sebagai sebahagian daripada sambutan ulang tahun AMG yang ke 50.

Ayat di dalam teaser yang dikeluarkan dalam laman Facebook syarikat itu turut menyatakan, “enam kereta, tiga huruf, satu enjin,” dan ini memberi petunjuk jelas kepada barisan kenderaan “43” keluaran syarikat Jerman itu.

Secara keseluruhannya, terdapat 11 model yang menggunakan nama “43” iaitu C 43 Sedan, C 43 Estate, C 43 Coupe, C 43 Cabriolet, E 43 Sedan, E 43 Estate, GLC 43, GLC 43 Coupe, GLE 43, GLE 43 Coupe dan SLC 43. Bagi pasaran Malaysia, anda boleh menjangkakan antara enam model tersebut, ia akan termasuk C 43 Sedan, C43 Coupe, GLC 43, GLC 43 Coupe, E 43 dan SLC 43.

Mercedes-Benz Malaysia keluarkan teaser enam model AMG 43 yang akan diperkenalkan secara serentak

Walaupun masih belum dinyatakan secara tepat model mana yang akan termasuk dalam pengenalan besar-besaran ini, kesemuanya dikuasakan oleh enjin V6 biturbo 3.0 liter. Enjin ini ditala untuk menawarkan beberapa jumlah kuasa berbeza, bergantung kepada model. Ia kemudiannya dipadankan bersama transmisi automatik 9G-Tronic (sesetengah model mendapat sistem pacuan semua roda AMG Performance 4Matic).

Bagi C 43 Sedan, C 43 Coupe, GLC 43, GLC 43 Coupe dan SLC 43, enjin V turbo ini mampu menghasilkan 367 hp dan 520 Nm tork, manakala bagi E 43, ia berkuasa 401 hp dan 520 Nm. Kesemua enam model ini mampu memecut dari pegun ke 100 km/j dalam masa bawah lima saat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required