BMW Malaysia lancar Pusat Pengedaran Alat Ganti Serantau di JB – hab bagi lebih 23 negara di rantau ini

BMW Malaysia lancar Pusat Pengedaran Alat Ganti Serantau di JB – hab bagi lebih 23 negara di rantau ini

BMW Group Malaysia telah merasmikan pembukaan Pusat Pengedaran Alat Ganti Serantau baharunya di Zon Industri Bebas, Lapangan Terbang Antarabangsa Senai di Johor Bahru.

Pusat Pengedaran Alat Ganti Serantau BMW Group yang melibatkan pelaburan bernilai lebih RM130 juta ini, merupakan salah sebuah kemudahan BMW paling besar seumpamanya di rantau Asia Pasifik. Ia akan menyokong lebih 23 buah negara di rantau ini sebagai gudang logistik serta pusat pengedaran alat ganti untuk alat ganti selepas jualan, komponen dan barangan gaya hidup bagi jenama BMW, MINI dan BMW Motorrad.

Terletak di atas tanah seluas 775,000 kaki persegi di Zon Industri Bebas di daerah berkenaan, ia bakal menyaksikan pelanggan di seluruh rantau ini terus dapat menikmati kebolehdapatan dan tempoh lebih pantas dari segi penghantaran alat ganti selepas jualan, komponen dan barangan gaya hidup ke para pengedar BMW.

BMW Malaysia lancar Pusat Pengedaran Alat Ganti Serantau di JB – hab bagi lebih 23 negara di rantau ini

Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Urusan BMW Group Malaysia, Han Sang Yun berkata, “Menilai kembali operasi kami selama 14 tahun di Malaysia, BMW Group Malaysia bukan sahaja mengukuhkan posisinya selaku peneraju dalam menyediakan mobiliti mapan dan individual, malah sebagai sebuah organisasi yang menunjukkan pertumbuhan dalam semua aspek – prestasi kami terbukti menerusi peningkatan jualan sebanyak 16% pada tahun lalu. Kematangan portfolio produk kami juga terserlah dengan pengenalan model-model plug-in hybrid baru-baru ini yang mendapat sambutan luar biasa di pasaran tempatan.”

Turut hadir sama dalam majlis perasmian ini ialah Ketua Pegawai Eksekutif, Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA), Dato’ Azman Mahmud dan Naib Presiden Kanan Rantau Asia, Pasifik dan Afrika Selatan BMW Group, Hendrik von Kuenheim.

Siap sepenuhnya pada Disember 2016, Pusat Pengedaran Alat Ganti Serantau BMW Group menjadi fasa pertama pembinaan kemudahan pembuat kenderaan premium itu. Kemudahan itu akan memanfaatkan lokasinya yang strategik dan infrastruktur moden, di samping akses pelabuhan laut dan udara di Zon Industri Bebas Lapangan Terbang Antarabangsa Senai, Johor Bahru.

Pusat pengedaran alat ganti baharu itu akan membekalkan barangan ke Malaysia, Singapura, Thailand, Korea Selatan, Australia, New Zealand, Indonesia, Taiwan, Hong Kong, Macau, Filipina, Brunei, Laos, Kemboja, Myanmar, Vietnam, Bangladesh, Mongolia, Sri Lanka, Tahiti, New Caledonia, Fiji dan Guam. Pusat baharu itu juga dijangka menawarkan 120 peluang pekerjaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required