Harga bahan api 18-24 Mei – petrol, diesel semua naik

Harga bahan api 18-24 Mei – petrol, diesel semua naik

Selepas harga minyak turun bagi beberapa minggu sebelum ini, minggu dari 18-24 Mei nanti ia akan kembali naik semula. Berbanding minggu lalu, minyak petrol RON 95 akan naik sebanyak 7 sen, menjadikan harganya RM2.08 seliter.

Bagi petrol RON 97 pula, harganya naik sebanyak 7 sen, menjadikannya RM2.36 seliter. Diesel pula akan dijual pada harga RM1.99 seliter, mencatatkan kenaikan 4 sen berbanding minggu lepas – pada kadar separuh daripada kenaikan petrol RON 97.

Bagi diesel Euro 5 pula, seperti biasa ia akan lebih mahal berbanding diesel Euro 2 sebanyak 10 sen, dan akan dijual pada harga RM2.09 seliter. Semua harga yang diumumkan ini akan mula berkuatkuasa pada tengah malam ini, dan seperti biasa, ia akan kekal bagi tempoh seminggu sehingga 24 Mei nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required