Grab penaja pemanggil pengangkutan rasmi KL2017

Grab penaja pemanggil pengangkutan rasmi KL2017

Pagi ini, Grab selaku penyedia perkhidmatan tempahan kereta dan platform pelbagai perkhidmatan lain telah memeterai perjanjian sebagai penaja emas bagi Sukan SEA ke-29 dan Sukan Para ASEAN ke-9 yang turut dikenali sebagai Kuala Lumpur 2017 (KL 2017) yang bakal berlangsung pada 19 hingga 30 Ogos ini.

Tajaan bernilai lebih RM6 juta yang merangkumi wang tunai, barangan dan perkhidmatan serta sokongan promosi melalui platform digital dan saluran dalaman syarikat telah memberikan gelaran Penaja Pemanggil Kenderaan Pengangkutan Rasmi kepada Grab. Ini merupakan penajaan buat kali pertama bagi sebuah syarikat penyedia perkhidmatan tempahan kereta yang menaja temasya sukan terbesar di Asia Tenggara.

Majlis yang berlangsung di ibu pejabat Grab di Petaling Jaya ini turut dihadiri oleh Menteri Belia dan Sukan, YB Brig. Gen. Khairy Jamaluddin, CEO Kumpulan Grab Anthony Tan, CEO MASOC Dato’ Seri Zolkples Embong dan Timbalan Presiden Majlis Paralimpik Malaysia Ng Keng Chuan.

Grab penaja pemanggil pengangkutan rasmi KL2017

Ketua Pengurus Grab Malaysia Sean Goh telah mewakili Grab bagi menandatangani memorandum persefahaman penajaan ini, manakala Kementerian Belia dan Sukan diwakili oleh Ketua Setiausahanya Datul Lokman Hakim Ali.

“Kami berasa amat teruja kerana berpeluang menjadi sebahagian daripada acara ini. Malahan kami turut mengukuhkan lagi komitmen kami untuk memastikan semua atlet, penyokong serta para pelancong mempunyai akses kepada perkhidmatan pengangkutan yang selamat, mudah dan selesa,” ujar Goh.

YB Brid. Gen Khairy Jamaluddin selaku pengerusi Sekretariat Jawatankuasa Pengelola Malaysia (MASOC) untuk KL2017 turut mengalu-alukan penglibatan Grab dan menganggap syarikat berkenaan sebagai rakan yang ideal bagi KL2017.

Katanya, “Sesungguhnya kerjasama dengan Grab adalah tepat memandangkan KL2017 mensasarkan untuk menjadi salah satu acara Sukan Hijau yang mempromosikan kesedaran tentang alam sekitar dan amalan kelestarian di kalangan orang ramai dan peminat sukan. Saya menggalakkan semua orang menggunakan pengangkutan awam di sepanjang acara sukan ini berlangsung bagi membantu mengurangkan pengeluaran karbon.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required