Volkswagen Beetle 1.2L TSI baharu diperkenalkan di Malaysia – varian Design dan Sport, harga dari RM137k

Volkswagen Beetle 1.2L TSI baharu diperkenalkan di Malaysia – varian Design dan Sport, harga dari RM137k

Memandangkan model ikonik Beetle masih kekal relevan untuk pasaran tempatan, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) turut memperkenalkan model baharu yang diberi sedikit suntikan yang lebih segar. Ia hadir dengan dua varian iaitu Beetle Design dan Beetle Sport.

Bagi Beetle Design, elemen yang ditampilkan ialah lampu utama halogen, tempat duduk upholstery balutan fabrik “Pepita” dengan tempat duduk hadapan yang boleh dilaras ketinggiannya, sistem pendingin hawa manual dan paparan sesentuh “komposisi berwarna” 5.8 inci untuk radio, CD, MP3 dengan fungsi USB, kad SD dan Bluetooth bersama lapan-pembesar suara.

Manakala perbezaan bagi Beetle Sport pula, ia hadir dengan lampu utama Bi-xenon dengan lampu nyalaan siang LED, tempat duduk balutan kulit “Vienna” dengan tempat duduk sport yang boleh dilaras ketingiannya dengan sokongan lumbar, pendingin hawa dwi-zon Climatronic, App-Connect, pedal penukar gear, cruise control dan paparan sesentuh “komposisi media” 6.5 inci untuk radio, CD, MP3 dengan fungsi USB, AUX-IN, kad SD, iPod/iPhone dan Bluetooth bersama lapan-pembesar suara.

Volkswagen Beetle 1.2L TSI baharu diperkenalkan di Malaysia – varian Design dan Sport, harga dari RM137k

Manakala elemen luaran standard untuk kedua-dua varian ialah cermin sisi boleh laras secara berkuasa, lampu kabus hadapan dengan lampu selekoh statik, dan rim aloi “Whirl” 16-inci.

Bagi elemen dalaman standard pula termasuklah konsol tengah berwarna Platinum Grey Metallic, roda stereng berkuasa elektromekanikal kelajuan-sensitif dengan kawalan bagi MFD, radio dan telefon, tuil/tombol gear balutan kulit, soket 12-volt pada konsol tengah, hadapan dan belakang dan cermin anti silau manual.

Bagi penjana kuasanya, kedua-dua varian dipadankan dengan enjin 1.2 TSI pengecas turbo empat-silinder yang memiliki hamburan kuasa 105 PS dan tork 175 Nm, serta transmisi automatik DSG tujuh-kelajuan.

Volkswagen Beetle 1.2L TSI baharu diperkenalkan di Malaysia – varian Design dan Sport, harga dari RM137k

Untuk aspek keselamatannya pula, kedua-dua varian turut dilengkapi elemen yang sama termasuklah ABS dengan EBD, ESC, bantuan mula mendaki, kawalan jarak parkir (hadapan/belakang), empat beg udara dan cagak Isofix.

Beetle baharu ini turut menampilkan enam pilihan warna iaitu Pure White, Tornado Red, Dark Bronze, Habanero Orange, White Silver dan opsyen terbaharu, Blue Silk. Ditawarkan pada harga (tanpa insurans, cukai jalan) RM136,888 bagi Beetle Design dan Beetle Sport pula RM147,888. Ia turut hadir dengan waranti pengeluar lima-tahun, waranti bantuan jalanan lima-tahun dan 150,000 km servis berjadual percuma.

Volkswagen Beetle 1.2L TSI Sport

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required