Honda MSX125 2017 dalam pilihan empat warna baharu – akan turut ditawarkan dengan aksesori H2C

Honda MSX125 2017 dalam pilihan empat warna baharu – akan turut ditawarkan dengan aksesori H2C

Boon Siew Honda kini memperkenalkan model “fun-bike” MSX125 dengan pilihan empat warna baru dengan rekaan grafik lebih segar bagi tahun ini. Warna-warna yang dimaksudkan ialah Candy Caribbean Blue Sea, Candy Ultimate Pink, Pearl Valentine Red dan Lemon Ice Yellow.

Honda MSX125 baru ini turut dilengkapi dengan lampu utama LED. Rekaan rim aloi 12-inci yang digunakan juga diberi rekaan baru dalam bentuk “Y” yang lebih ringan. Paparan LCD digital yang digunakan juga jelas dan memudahkan penunggang untuk melihat dan mengendalikan fungsi paparan yang ada di dalamnya.

Motosikal ini menggunakan suspensi Teleskopik dengan jarak pergerakan 31 mm, memberikan kemampuan serapan hentakan yang lebih baik. Bagi suspensi belakang, MSX125 menggunakan jenis monoshock.

Motosikal kecil ini menggunakan enjin 125 cc silinder tunggal, empat lejang dengan sejukan udara. Ia menjana sebanyak 7.2 kW pada 7,000 rpm dan 11 Nm pada 5,250 rpm. Ia juga dilengkapi dengan sistem suntikan minyak PGM-Fi dan dipadankan dengan kotak gear empat-kelajuan.

Beratnya ialah 104 kg, dan kapasiti tangki minyak yang digunakan ialah 5.7 liter. Untuk memeriahkan lagi penawaran terbarunya ini, Boon Siew Honda turut membawa masuk aksesori H2C yang menerima sambutan hangat di Thailand.

MSX125 terbaru ini dalam versi yang ditambah dengan aksesori yang dimaksudkan dijangka tampil dalam pasaran Malaysia Julai nanti. Motosikal ini dijual pada harga bermula RM11,128.94 termasuk GST (tidak termasuk insurans dan cukai jalan). Jaminan dua tahun atau 20,000 km turut diberikan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required