Mercedes-Benz Malaysia melancarkan Hap Seng Kuching Autohaus – sediakan fasiliti 3S

Mercedes-Benz Malaysia melancarkan Hap Seng Kuching Autohaus – sediakan fasiliti 3S

Mercedes-Benz Malaysia secara rasminya telah melancarkan Hap Seng Kuching Autohaus, pusat sehenti pertama seumpamanya di Malaysia Timur. Fasiliti dengan kos perlaburan sebanyak RM53 juta yang terletak di Kuching, Sarawak ini berkeluasan 18,383 kaki persegi dan turut menyediakan kemudahan 3S sepenuhnya (jualan, penyelenggaran dan alat ganti) bagi kereta penumpang dan kenderaan komersil Mercedes-Benz.

Autohaus ini memiliki 40 orang kakitangan terlatih bagi bahagian jualan, perkhidmatan teknikal dan alat ganti. Pusat servis ini mempunyai kapasiti untuk menyelenggara sehingga 510 buah kenderaan sebulan dengan adanya 16 petak penyelenggaran termasuk kemudahan mengecat badan kenderaan. Fasiliti ini juga menyediakan kemudahan penyelenggaran bagi kenderaan komersil FUSO.

“Pelancaran Mercedes-Benz Hap Seng Kuching Autohaus ini membuktikan komitmen kami untuk memperkuatkan kehadiran kami di Malaysia Timur. Sasaran kami adalah memberikan para pelanggan menerima pengalaman yang memuaskan bagi perkhidmatan disediakan,” ujar Dr. Claus Weidner, presiden dan CEO Mercedes-Benz Malaysia.

“Lebih 40 tahun kami menumpukan usaha untuk memberikan satu pengalaman premium dan eksklusif yang sinonim dengan jenama Mercedes-Benz. Buat masa ini, Hap Seng Star memiliki lapan pengedar kenderaan penumpang dan Hap Seng Commercial Vehicle pula mempunyai tujuh cawangan di seluruh negara,” ujar Harald Behrend, CEO Hap Seng Star dan COO kumpulan Hap Seng Consolidated.

Hap Seng Kuching Autohaus menyertai Miri dan Kota Kinabalu bagi kemudahan yang disediakan di bahagian Malaysia Timur. Terdapat 11 Mercedes Autohaus di Semenanjung Malaysia termasuk Bukit Tinggi, Balakong, Jalan Sultan Ismail, Jalan Ipoh, Kinrara, Klang, Ipoh, dan Kuantan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required