Honda EX5 Dream Fi baharu diperkenal – tahap emisi kini Euro 3, pilihan rim sport, harga dari RM4,906

Honda EX5 Dream Fi baharu diperkenal – tahap emisi kini Euro 3, pilihan rim sport, harga dari RM4,906

Model kapcai terkenal EX5 mula diperkenalkan di Malaysia pada tahun 1987, dan ini bermakna ia sudah berada di Malaysia selama 30 tahun. Selain gembira menyambut pencapaian itu, Boon Siew Honda (BSH) turut memperkenalkan sebuah model baru iaitu EX5 Dream Fi 2017.

Ia adalah sebuah model yang dipertingkat daripada model yang diperkenal pada April 2015, tetapi enjin 109 cc suntikan bahan api padanya kini menjadi lebih mesra alam kerana mempunyai penarafan emisi Euro 3. Kuasa enjin ini adalah 8.66 PS dan 8.62 Nm tork. Ia dipadankan dengan kotak gear empat kelajuan.

Bagi pengguna, melalui model ini, mereka bukan sahaja dapat menyumbang kepada aspek mesra alam, tetapi juga dapat menikmati penggunaan bahan api lebih baik dan menjimatkan. Selain daripada itu, BSH turut memperkenalkan beberapa ciri baru pada EX5 Dream Fi iaitu rim sport, tayar tanpa tiub, pemegang genggaman krom dan lambang Honda 3D.

Harga yang disyorkan oleh BSH Honda untuk EX5 Dream Fi baru ini bermula dari RM4,906.74 (pemula tendang, roda jejari), RM5,150.54 (pemula tendang dan elektronik, roda jejari) dan RM5,404.94 (pemula tendang dan elektronik, rim sport). Semua harga ini adalah termasuk GST, tetapi tanpa insurans dan pendaftaran. Honda EX5 Dream Fi Baharu ini ditawar dalam tiga warna – ungu metalik, merah metalik, biru metalik dan bagi model yang dilengkapi rim sport, ia turut ditawarkan dalam warna hitam metalik. Jaminan yang diberi adalah selama dua tahun atau 20,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required