Operasi penguatkuasaan Aidilfitri mulai 18 Jun ini, kamera AES dipasang di tujuh lagi lokasi baharu- JPJ

Operasi penguatkuasaan Aidilfitri mulai 18 Jun ini, kamera AES dipasang di tujuh lagi lokasi baharu- JPJ

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) telah mengumumkan operasi penguatkuasaan sempena Aidilfitri akan dilaksanakan bermula 18 Jun hingga 2 Julai ini. Menurut Ketua Pengarahnya, Datuk Seri Nadzri Siron, operasi tersebut akan dijalankan secara serentak di seluruh negara, laporan Berita Harian.

“Walau bagaimana pun, maklumat lengkap mengenai tindakan, program atau aktiviti penguatkuasaan serta kempen keselamatan yang bakal dijalankan hanya akan diumumkan pada 17 Jun ini. Manakala kempen keselamatan jalan raya sempena Aidilfitri pula akan dilancarkan oleh Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai pada 15 Jun ini,” katanya kepada pihak media malam tadi,

Tambahnya lagi, pemeriksaan kenderaan turut dijalankan di terminal dan depoh, selain secara rawak di jalan raya.

Dalam masa yang sama, beliau turut mengesahkan, kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) akan dipasang di tujuh kawasan panas baharu yang dikenal pasti kerap berlaku kemalangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required