ULASAN VIDEO: Mazda 3 facelift 2017 dengan GVC

Mazda 3 facelift 2017 dilancarkan pada pasaran Malaysia pada April lalu, dengan sedikit penyegaran diberikan pada rupa luaran dan dalaman. Model versi tingkat taraf ini juga kini diberikan sistem G-Vectoring Control dan hadir dengan tiga varian iaitu Sedan GL (RM110,804), Sedan High (RM125,804) seperti yang ditampilkan pada video ini, dan juga varian tertinggi hatchback (RM128,804).

Tiada perubahan mekanikal diberikan di mana semua varian masih lagi dijana enjin petrol 2.0 liter SkyActiv-G berkuasa 162 hp pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 210 Nm pada takat 4,000 rpm. Kuasa dari enjin berkenaan dialirkan ke roda hadapan menerusi kotak gear automatik SkyActiv-Drive enam-kelajuan.

Model baharu ini turut menampilkan mod Sport untuk sistem transmisi dan juga sistem auto start/stop enjin yang digelar i-Stop. Video ulasan ringkas di atas memaparkan penulis kami, Farid Awaludin menguji kereta ini dan menjelaskan perbezaan yang diberikan oleh sistem G-Vectoring Control, serta penambahan pada ciri-ciri lain.

Untuk maklumat terperinci berkenaan Mazda 3 facelift 2017, sila layari laman Carbase.my – versi hatchback di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required