Jejantas khas untuk motosikal di Lebuhraya Persekutuan dijangka siap pada April 2018

Jejantas khas untuk motosikal di Lebuhraya Persekutuan dijangka siap pada April 2018

Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof telah mengesahkan projek pembinaan dua jejantas khas untuk penunggang motosikal serta kerja menaik taraf lorong motosikal Lebuhraya Persekutuan dijangka siap sepenuhnya pada April 2018.

Beliau berkata kerja-kerja membaik pulih peringkat awal itu bermula tahun lepas dengan peruntukan awal sebanyak RM500,000, dan kerja berkenaan giat dijalankan selepas peruntukan RM29 juta yang diluluskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Bajet 2017 tahun lepas, diterima kementerian, laporan Bernama

Katanya lagi, ini termasuklah membesarkan lorong yang kecil sekurang-kurangnya tiga meter lebar, dan semua jalan laluan keluar masuk dari laluan motosikal ke jalan utama juga akan ditambah baik.

Turut dijalankan adalah menambah baik reka bentuk geometrik mengikut standard piawaian Jabatan Kerja Raya, menambah baik sistem perparitan dan pembetungan, serta menambah baik jalan susur keluar masuk motosikal ke laluan utama.

“Kita harapkan syarikat yang dilantik dapat percepatkan kerja-kerja ini. Kalau dapat siap tahun ini, saya kira lebih baik,” katanya kepada pemberita.

Selain itu, kerja-kerja menambah baik rumah pam dan menaik taraf sistem pencahayaan di dalam terowong sebelum dan selepas terowong dengan menggunakan sehingga 400 biji lampu juga dilakukan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required