Laluan pejalan kaki KL Sentral dan MRT Muzium Negara siap sepenuhnya, bakal dibuka 17 Julai ini

Laluan pejalan kaki KL Sentral dan MRT Muzium Negara siap sepenuhnya, bakal dibuka 17 Julai ini

Bagi menambahkan kemudahan buat para pengguna, laluan pejalan kaki (linkway) menghubungkan KL Sentral dan Ste­sen Transit Aliran Massa (MRT) Muzium Negara akan dibuka kepada orang ramai bermula 17 Julai ini iaitu serentak dengan bermulanya operasi bagi Fasa 2 yang melibatkan laluan MRT Semantan-Kajang.

Semalam Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa dengan diiringi Pengarang Urusan Kumpulan MRCB, Tan Sri Mohamad Salim Fateh Din, yang meninjau laluan pejalan kaki tersebut berkata, projek yang hanya menelan belanja RM50 juta itu dan membabitkan pembinaan laluan sepanjang 240 meter berjaya disiapkan enam bulan lebih awal berbanding pe­rancangan awal iaitu 18 bulan, laporan Bernama.

Selain Stesen MRT Muzium Negara dengan KL Sentral, laluan pejalan kaki berhawa dingin itu turut menghubungkan beberapa lokasi lain termasuk Menara CIMB, Hotel Le Meridien, Hotel Hilton serta Platinum Sentral.

Ali yang juga Pengerusi MRT Corporation Sdn. Bhd. berkata, laluan pejalan kaki berhawa di­ngin berkenaan yang sebahagiannya merupakan laluan bawah tanah hanya memerlukan kira-kira empat minit berjalan kaki dari KL Sentral ke Stesen MRT Muzium Negara.

Dalam pada itu, Ali berkata, kerajaan akan mengkaji kaedah bagi menambah baik KL Sentral yang kini dilihat terlalu padat dengan pengguna.

“Kalau lihat pada kapasitinya adalah untuk 100,000, sekarang dah capai 200,000. Banyak penambahbaikan perlu dibuat.

“Kerajaan akan bincang dengan pihak yang terlibat untuk cari jalan macam mana untuk besarkan lagi stesen atau tambah baik kemudahan yang ada,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required