BMW 4 Series LCI bakal tiba di pasaran Malaysia?

BMW Malaysia telah pun menyiarkan video teaser baharu model facelift bagi BMW 4 Series (Life Cycle Impulse, atau LCI) menerusi Facebook, sekaligus memberikan gambaran ia bakal tiba ke pasaran negara kita tidak lama lagi.

Diperkenalkan di peringkat dunia awal tahun ini, model terkini 4 Series ini menerima peningkatan yang minimal termasuk rekaan semula bagi bampar hadapan dan belakang, empat rekaan baharu bagi roda aloi 18- dan 19-inci dan warna pilihan baharu Sunset Orange dan Snapper Rocks Blue.

Ia turut menerima lampu utama dan lampu belakang LED sebagai standard, serta pilihan lampu utama adaptif dengan lampu nyalaan siang “corono ring” yang lebih tebal. Walau bagaimana pun untuk model pasaran Malaysia, belum dipastikan jenis lampu utama yang akan dipadankan.

BMW 4 Series LCI bakal tiba di pasaran Malaysia?

Di dalamnya, penambahbaikan yang diberi tidak begitu ketara, dan boleh dikatakan menyerupai seperti apa yang dilakukan pada 3 Series. Terdapat kemasan krom dan electroplated pada beberapa bahagian, hitam berkilat di keliling butang kawalan pendingin hawa dan audio, pemegang cawan boleh lungsur dan balutan kulit berkualiti tinggi pada roda stereng sport standard, serta jahitan di atas papan pemuka.

Lain-lain perubahan termasuk Paparan Instrumen Pelbagai-Fungsi digital sepenuhnya, dan sistem navigasi profesional yang dinaik taraf dengan beberapa fungsi, seperti pada G30 5 Series serta pengecas tanpa wayar bagi telefon pintar dan WiFi hotspot.

Di bawah badan ini, versi Coupé dan Gran Coupé kini menggunakan tetapan suspensi lebih tegap yang disasarkan untuk memberi pemanduan lebih sporty, tanpa menjejaskan keselesaan. Dinamik untuk versi standard, M Sport turut diperbaik. Semua model 4 Series LCI kini mempunyai kestabilan di jalan lurus lebih baik serta stereng yang lebih komunikatif, manakala pilihan tayar prestasi disediakan untuk model 430i dan 430d ke atas

Pilihan enjin masih lagi sama seperti tahun lepas, sewaktu 4 Series menerima peningkatan enjin daripada 3 Series LCI. Ini termasuk unit B48 2.0 liter turbo empat-silinder berkuasa 184 hp untuk 420i dan 252 hp untuk 430i, B58 3.0 liter turbo enam silinder berkuasa 326 hp pada 440i, dan B47 2.0 liter turbodiesel 190 hp untuk 420d dan 224 hp untuk 425d.

Sementara itu, 430d berkuasa 258 hp dan 435d berkuasa 313 hp dijana oleh enjin N57 3.0 liter turbo diesel enam silinder yang sama, seperti sebelum ini. Bagi transmisi, terdapat pilihan kotak gear manual enam kelajuan atau automatik lapan kelajuan ZF. Kotak gear automatik ini datang terus pada model 430i xDrive, 430d, 435d dan 440i Convertible dan Gran Coupé. Sistem pacuan semua roda xDrive datang secara terus pada model 435d dan boleh dipilih untuk dilengkapkan pada kebanyakan model yang ditawarkan.

Harga mungkin akan lebih atau kurang berbanding model sepasa, di mana bermula RM297,800 untuk 420i Coupé, meningkat sehingga RM317,800 untuk model Sport Line, RM356,800 bagi 430i Coupé Sport, RM386,800 untuk 430i Coupé M Sport dan RM416,800 untuk 430i Gran Coupé M Sport.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required