AXA FlexiDrive dilancarkan: amalkanlah pemanduan selamat untuk premium insurans yang lebih rendah

AXA FlexiDrive dilancarkan: amalkanlah pemanduan selamat untuk premium insurans yang lebih rendah

Hari ini, AXA Affin General Insurance (AAGI) telah melancarkan AXA FlexiDrive, insurans motor baharu yang menggunakan telematik untuk membolehkan pengguna menjimatkan kos perbelanjaan bagi premium insurans mereka, serta menyediakan pelbagai perkhidmatan kecemasan dan baikpulih kenderaan.

Nadi perkhidmatan ini adalah satu peranti bersaiz kecil yang dipasang pada bateri kenderaan, yang mengesan sesetengah parameter termasuk kelajuan, pecutan dan brek mendadak serta tabiat pemanduan pemandu. Pemanduan selamat membolehkan pelanggan mengumpul diskaun sehingga 20% bagi premium mereka, yang akan dapat dinikmati pada pembaharuan insurans yang seterusnya.

Sebagai tambahan, peranti ini juga boleh mengesan kemalangan dan impak, apabila ia disahkan, bantuan kecemasan perubatan akan segera dihantar ke lokasi nahas secara tepat. Pemilik juga akan dimaklumkan sekiranya terdapat sabotaj atau kerosakan yang dikesan, dan dalam kes kecurian, AXA akan bekerjasama dengan pihak polis sebaik sahaja laporan polis diterima.

Aplikasi AXA FlexiDrive juga boleh didapati, membolehkan pengguna menyemak Diskaun Pemanduan Selamat, menerima panduan pemanduan dan memeriksa status bateri kenderaan mereka menerusi telefon pintar. Tiada sebarang kos tambahan dikenakan untuk perkhidmatan ini – premium insurans motor komprehensif standard dan satu deposit bayar balik sebanyak RM70 bagi peranti dan pelanggan tidak akan dikenakan denda sekiranya memandu secara agresif.

Peranti yang dihasilkan oleh CSE, menampilkan GPS, kad sim dan accelerometer, dan apabila pengguna boleh mengesan lokasi kenderaan mereka pada bila-bila masa menggunakan aplikasi ini, AXA hanya akan menerima telematik untuk menjejaki cara pemanduan. Semua data yang dikumpulkan akan digunakan selaras dengan Akta Perlindungan Data Peribadi (PDPA) dan akan dikendalikan secara rahsia.

“Kami sangat komited untuk memberikan nilai dan pengalaman yang lebih baik buat pelanggan insurans motor kami, selain menyumbangkan perkhidmatan untuk meningkatkan tahap keselamatan jalan raya di Malaysia. Menurut statistik Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (MIROS) dan Persatuan Insurans Am Malaysia (PIAM), satu kemalangan berlaku bagi setiap minit dan
satu kenderaan dicuri setiap 24 minit di Malaysia.

“Saya sangat berkeyakinan AXA FlexiDrive ini mampu membantu kita meningkatkan lagi tahap keselamatan kenderaan dan jalan raya di Malaysia,” ujar CEO AAGI Emmanuel Nivet.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required