Bagi memberikan jaringan pengedar yang lebih luas untuk pelanggan yang berada di utara tanah air, Volvo Cars Malaysia secara rasmi telah membuka premis 3S baharunya di Pulau Pinang yang dimiliki oleh iRoll Auto.

Pusat jualan, servis dan alat ganti berkenaan terletak di Juru Auto-City, dan mengimplementasikan konsep Volvo Retail Experience (VRE) terbaharu, menampilkan rekaan seperti ‘ruang tamu’ yang dilengkapi perabut-perabut scandinavian design bersama pencahayaan cerah.

Selain dari bilik pameran, premis baharu Volvo Juru ini turut menempatkan pusat servis selepas jualan yang dilengkapi dengan dua ruang bekerja.

“Beroperasi di tanah besar Pulau Pinang merupakan langkah yang sangat penting untuk mewujudkan akses yang lebih baik bagi produk Volvo kepada pelanggan kami di kawasan utara di mana pasaran berkenaan menjanjikan perkembangan yang pesat,” kata Lennart Stegland, pengarah urusan Volvo Cars Malaysia.

“Disamping dari terus memperkenalkan produk yang direka dengan baik, mewah dan selamat, kami juga berusaha untuk memberikan perasaan yang sama sejak dari saat mereka mula masuk ke persekitaran premis kami,” tambahnya.

“Kombinasi akses yang mudah dan reputasi Juru Auto-City yang sememangnya dikenali sebagai hab automotif membuatkan lokasi ini sangat menarik,” kata Ang Hock Guan, pengarah urusan iRoll Auto.