KTM RC390 2017 diperkenal dengan pelbagai naik taraf

KTM RC390 2017 diperkenal dengan pelbagai naik taraf

Pengeluar motosikal dari Austria, iaitu KTM telah memperkenalkan RC390 2017, dengan pelbagai pembaharuan. Antara yang utama adalah motosikal sports tersebut kini dilengkapi dengan sistem pendikit ride-by-wire, untuk menghantar input penunggang kepada enjin satu silinder 373.2 cc yang digunakan.

Enjin ini dipadankan bersama kotak gear enam kelajuan, klac slipper assist baru dan ekzos yang kini keluar ke atas pada bahagian kanan motosikal, dan kesemua pembaharuan ini dikata dapat menghasilkan kuasa yang lebih lancar dan menepati tahap emisi Euro 4. Sebelum ini, RC390 menggunakan ekzos pendek yang berakhir di bahagian bawah motosikal.

Sudah tentu, bagi memberi penampilan yang lebih segar dalam pasaran, RC390 diberi grafik dan fairing baru, namun ia tidak berhenti setakat di situ kerana prestasinya juga ditambah baik dengan adanya cakera brek lebih besar (+20 mm menjadi 320 mm) dan tuil klac serta brek yang boleh dilaras. Angkup brek pula masih adalah unit daripada Bybre.

KTM RC390 2017 diperkenal dengan pelbagai naik taraf

Tempat duduk RC390 adalah unik kerana ia kelihatan seperti hanya memiliki satu tempat duduk, tetapi sebenarnya bahagian belakang tersebut adalah span yang masih boleh digunakan untuk membawa penumpang. Bagi model tahun 2017 ini, tempat duduk belakang tersebut dijadikan lebih selesa, tapi masih mempunyai bentuk sama. Cermin sisi juga dijadikan lebih lebar.

Setakat ini masih belum ada berita bila model RC390 2017 ini akan tiba di Malaysia, tetapi bagi model sebelum ini, yang mempunyai kuasa 40 hp dan 32.9 Nm tork, ia dijual pada harga RM27,200 termasuk GST, tanpa insurans dan pendaftaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required