PICKnGO – Aplikasi terbaharu bagi tempahan teksi dalam talian bagi memudahkan lagi pengguna

PICKnGO – Aplikasi terbaharu bagi tempahan teksi dalam talian bagi memudahkan lagi pengguna

Satu lagi aplikasi tempahan teksi secara dalam talian, PICKnGO, telah pun dilancarkankan semalam. Ia adalah kolaborasi lima syarikat teksi tempatan iaitu New Supercab Sdn Bhd, Uptownace (M) Sdn Bhd, Damai Kota Cab Sdn Bhd, Syarikat Pemandu dan Pemilik Teksi Bhd dan Perniagaan Lima Sejati Sdn Bhd.

Aplikasi PICKnGO ini memudahkan pengguna untuk menempah teksi hanya dengan memuat turun aplikasi tersebut dan mendapatkan perkhidmatan teksi dalam masa yang pantas.

Menurut Pengarah Eksekutif PICKnGO, Valerie Chan, kira-kira 10,000 pemandu teksi di Lembah Klang akan menyertai program yang dikendalikan PICKnGO.

“Semua pemandu teksi PICKnGO adalah berdaftar dan telah melalui pelbagai program latihan untuk meningkatkan standard perkhidmatan teksi. Kenderaan itu juga yang dilindungi insurans dan sering kali diperiksa, “katanya.

PICKnGO turut dilengkapi butang keselamatan (SOS button) yang akan dihubungkan secara terus kepada pihak polis sekiranya berlaku kecemasan. Selain wang tunai, pengguna aplikasi itu juga boleh membuat pembayaran perkhidmatan teksi secara dalam talian melalui kad debit atau kad kredit.

Majlis pelancaran aplikasi berkenaan disempurnakan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nancy Shukri. Menurutnya, PICKnGO memberi kelebihan bukan sahaja kepada pengguna tetapi juga pemandu-pemandu teksi untuk mendapatkan penumpang dan menjana lebih pendapatan melalui penggunaan teknologi.

Tambahnya lagi, kerajaan sentiasa mengambil serius kesemua perkara melibatkan industri teksi tempatan dengan mencari jalan penyelesaian yang adil kepada semua pihak.

Malah ia termasuk Program Transformasi Industri Teksi (TITP) yang diperkenalkan sebelum ini, antara lain memberi tumpuan kepada pengeluaran lesen atau permit individu kepada yang layak, dan bantuan geran tunai RM5,000 bagi membantu mereka membeli kenderaan baharu sebagai teksi.

Aplikasi PICKnGO ini boleh dimuat turun menerusi platform Android dan IOS secara percuma.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required