VIDEO: Nissan Leaf 2018 muncul dalam iklan Jepun

Menjelang pelancarannya pada 6 September ini, Nissan Leaf 2018 sekali lagi telah ditunjukkan menerusi video, kali ini dalam iklan promosi Jepun. Sedutan berdurasi 30 saat ini memberikan peluang kepada kita untuk melihat lebih banyak ruang dalaman kenderaan elektrik ini, bersama sedikit bahagian luarannya.

Leaf baharu ini akan didatangkan dengan kluster instrumen digital memaparkan beberapa fungsi, termasuk data penggunaan kuasa dan jumlah baki kuasa bateri. Manakala speedometer konvensional dilihat terletak pada bahagian kanannya.

Roda stereng pelbagai-fungsi baharu juga telah dikhabarkan akan ditampilkan pada model ini, di mana ia juga didatangkan dengan butang untuk mengaktifkan sistem bantuan-pemandu ProPILOT Assist. Sistem ini bukan sahaja membenarkan Leaf dikendalikan oleh pemanduan lorong-tunggal sendiri, dan juga juga mempunyai fungsi parkir sendiri. Teknologi lain termasuklah e-Pedal yang digunakan untuk menggerakkan pedal untuk memacukan kelbih kelajuan, memperlahankan kenderaan dan membrek.

Daripada segi gaya, Leaf baharu ini akan mempunyai rekaan aerodinamik yang dipertingkatkan, seterusnya dapat menjadikan ia lebih cekap dan memberikan jarak pergerakan yang lebih jauh. Seperti yang diketahui, rekaan yang mempunyai kurang rintangan angin dan stabiliti yang bagus sememangnya adalah baik untuk apa sahaja kenderaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required