VIDEO: Nissan Leaf lebih aerodinamik, tambah cekap

Nissan Leaf asal adalah sebuah kereta yang cukup menarik. Ia adalah peneraju kepada langkah pengenalan kenderaan elektrik, sebelum ia popular seperti sekarang. Walaupun begitu, kereta elektrik pertama yang dikeluarkan secara besar-besaran untuk pasaran ini mempunyai rekaan yang tidak begitu menarik, pelik dan membonjol.

Perkara ini akan berubah apabila munculnya Nissan Leaf baru yang akan membuat penampilan rasmi 6 September ini. Selain teknologi yang dipertingkat, kereta elektrik ini akan mempunyai rekaan baru, yang akan membuatkannya kelihatan seperti Nissan March yang lebih besar.

Dalam video teaser di atas, Nissan memberitahu bahawa Leaf baru akan mempunyai rekaan aerodinamik yang dipertingkat, seterusnya dapat menjadikan ia lebih cekap dan memberikan jarak pergerakan yang lebih jauh. Seperti yang diketahui, rekaan yang mempunyai kurang rintangan angin dan stabiliti yang bagus sememangnya adalah baik untuk apa sahaja kenderaan.

VIDEO: Nissan Leaf lebih aerodinamik, tambah cekap

Nissan Leaf baru mempunyai rekaan inspirasi daripada sayap kapal terbang dan ia duduk lebih rendah ke atas jalan berbanding sebelum ini. Nissan telah berjaya mencapai kosong daya angkatan untuk stabiliti yang lebih baik pada kelajuan tinggi. Ciri rekaan baru ini juga membantu stabiliti kenderaan apabila berhadapan dengan angin lintang kuat.

Sebelum ini, beberapa video teaser lain pernah disiarkan oleh Nissan berkenaan Nissan Leaf baru dan antaranya menyatakan ia akan dilengkapi sistem pemanduan satu pedal, serta fungsi letak kenderaan sendiri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required