Polis keluarkan 11,368 saman dalam Ops Bersepadu Had Laju selama tiga hari di seluruh negara

Polis keluarkan 11,368 saman dalam Ops Bersepadu Had Laju selama tiga hari di seluruh negara

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) telah mengeluarkan saman sebanyak 11,368 dalam Ops Bersepadu Had Laju yang dijalankan selama tiga hari sejak Khamis hingga Sabtu di seluruh negara.

Menurut Ketua Penolong Pengarah Penguat kuasa Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Bukit Aman, Supt Mustafa Bakri Salleh, saman yang dikeluarkan melibatkan kesalahan seperti memandu melebihi had laju dan tiada lesen memandu.

Beliau berkata kesalahan tidak mematuhi had laju yang ditetapkan di lebuh raya adalah kesalahan yang paling banyak dilakukan pengguna, laporan Bernama.

“Kita dapati kesalahan had laju masih tinggi, biarpun pelbagai amaran dan peringatan diberikan, pengguna masih gagal mematuhi peraturan yang ditetapkan di kawasan tertentu. Operasi ini khusus untuk mendidik pengguna jalan raya agar lebih berdisiplin,” katanya kepada pemberita.

Mustafa Bakri berkata Ops Bersepadu Had Laju itu disertai oleh 64 pegawai dan 583 anggota daripada Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK), Jabatan Imigresen, Jabatan Alam Sekitar dan PLUS.

“Operasi sebegini akan dilaksanakan setiap masa dan ia dapat mengurangkan kadar kemalangan maut,” kata Mustafa Bakri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required