KTMB lanjut waktu perkhidmatan tren komuter semasa acara perasmian dan penutupan Sukan SEA 2017

KTMB lanjut waktu perkhidmatan tren komuter semasa acara perasmian dan penutupan Sukan SEA 2017

Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) telah mengumumkan waktu perkhidmatan tren komuter akan dilanjutkan sempena berlangsungnya acara perasmian dan penutupan Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 (KL2017 pada Sabtu ini dan 30 Ogos di Stadium Nasional Bukit Jalil, laporan Bernama.

Menurut kenyataan KTMB, perkhidmatan tren tambahan itu bagi menampung keperluan selepas tengah malam membabitkan empat laluan dengan bertujuan memudahkan orang ramai hadir menyaksikan acara itu.

Empat laluan itu bakal bermula di Bandar Tasik Selatan melalui Serdang sehingga Batu Caves melibatkan tren tambahan pada pukul 12.37 pagi, Bandar Tasik Selatan laluan Putra-Seremban (1.20 pagi), KL Sentral laluan KL Sentral-Rawang (1.30 pagi) dan KL Sentral laluan Putra-Pelabuhan Klang(1.44 pagi).

Tren tambahan akan disediakan ke empat laluan, dengan satu perkhidmatan tren untuk setiap laluan selepas jadual waktu akhir tamat. Manakala, enam buah stesen sahaja yang beroperasi untuk penjualan token perjalanan iaitu di stesen KL Sentral, Bandar Tasik Selatan, Sungai Buloh dan Subang Jaya.

KTMB juga meminta orang ramai yang menggunakan perkhidmatan komuter untuk berkunjung ke stadium, membuat pertukaran tren di stesen KTM Bandar Tasik Selatan sebelum menyambung perjalanan dengan menaiki perkhidmatan Transit Aliran Ringan (LRT).

Menurut KTMB lagi, bagi memastikan kelancaran serta menggelakkan kaunter tiket sesak, orang ramai juga digalakkan supaya menggunakan kad Komuter Link atau Touch ‘n Go.

Selain itu, KTMB juga memaklumkan bahawa bermula semalam hingga 16 September ini, orang ramai boleh mendapatkan kad Komuter Link secara percuma dan hanya perlu membuat tambah nilai bermula RM5 untuk mengaktifkan kad di semua kaunter tiket perkhidmatan KTM Komuter.

Mereka yang ingin mendapatkan maklumat lanjut boleh menghubungi Pusat Panggilan KTM Berhad di talian 03-22671200 atau melayari sesawang rasmi di www.ktmb.com.my atau twitter @ktm_berhad.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required