Hyundai bakal perkenalkan trak pikap baharu di USA – juga akan melancarkan versi baharu Santa Fe, Tucson

Hyundai bakal perkenalkan trak pikap baharu di USA – juga akan melancarkan versi baharu Santa Fe, Tucson

Pada awal 2015, Hyundai mempamerkan trak pikap konsepnya, Santa Cruz, di North American International Auto Show, Detroit. Malah ia turut memenangi Trak Konsep Tahunan daripada acara Anugerah Kenderaan Konsep Amerika Utara juga pada tahun yang sama. Bahkan kehadirannya juga telah membuatkan ramai yang teruja, membuatkan Hyundai semakins erius untuk menghasilkannya dalam bentuk model produksi.

Baru-baru ini, Reuters melaporkan, Timbalan Presiden Perancangan Produk dan Korporat Hyundai di USA, Michael J. O’Brien, pihaknya akan melancarkan model trak pikap baharu di negara Uncle Sam itu. Malah dikhabarkan, ia banyak mengadaptasi model konsep Santa Cruz. Walau bagaimana pun, sama ada namanya dikekalkan sebagai Santa Cruz mahu pun tidak, masih belum dipastikan.

Walau pun belum mengesahkan jangkaan sebenar ia bakal dilancarkan (mungkin pada tahun 2019, menurut spekulasi dari beberapa penganalisis auto di sana), difahamkan trak pikap baharu berkenaan adalah mengikut binaan crossover kompak Tucson. Malah dalam masa yang sama, Hyundai terlebih dahulu akan memperkenalkan model yang dipertingkatkan bagi SUV Santa Fe dalam tempoh dua tahun yang akan datang, dan juga Tucson baharu pada tahun 2020.

GALERI: Model konsep Hyundai Santa Cruz 2015

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required