Kia Picanto GT Line dipamer di Malaysia – banyak kelengkapan, pelancaran ditetapkan untuk tahun 2018

Kia Picanto GT Line dipamer di Malaysia – banyak kelengkapan, pelancaran ditetapkan untuk tahun 2018

Ini adalah satu kejutan daripada Naza Kia Malaysia – Kia Picanto baru sedang dipamerkan di pusat pameran Red Cube Plentong, Johor Bahru. Model ini adalah model generasi ketiga, yang menggunakan kod JA dan ditetapkan untuk pelancaran di Malaysia pada tahun hadapan.

Unit Picanto baru yang dipamerkan ini menggunakan trim GT Line, yang mana ia dilengkapi dengan bahagian hadapan serta bampar belakang lebih agresif, side skirt lebih dalam dan diffuser belakang berwarna hitam siap dengan dua muncung ekzos. Rimya pula adalah bersaiz 16 inci – satu inci lebih besar berbanding model TA sebelumnya.

Kereta pameran ini juga penuh dengan pelbagai kelengkapan termasuk lampu hadapan projector halogen automatik dengan lampu siang LED, lampu belakang LED, sistem pemasukan tanpa kunci, butang pemula enjin, enam beg udara dan sistem kawalan stabiliti.

Selain daripada itu, terdapat juga ciri seperti kemasan separuh kulit, cruise control, sistem navigasi dengan skrin sesentuh tujuh inci, kamera undur, pengawal suhu automatik, bumbung suria, sistem pemerhati tekanan angin tayar (TPMS) dan brek kecemasan autonomous (AEB). Walaubagaimanapun, semua ciri ini masih tidak pasti akan dikekalkan apabila dilancarkan nanti.

Kuasa bagi kenderaan ini sepatutnya datang daripada enjin empat silinder 1.25 NA DOHC yang sama seperti sebelum ini, dan ia mampu menghasilkan kuasa sebanyak 83 hp pada 6,000 rpm dan 122 Nm tork ada 4,000 rpm. Transmisi yang digunakan pula adalah unit automatik empat kelajuan. Bagi model sebelum ini, Naza Kia ada menjual model dengan transmisi manual lima kelajuan, tetapi disebabkan sambutan yang kurang, ia mungkin tidak ditawarkan lagi.

Bagi harga pula, tiada sebarang informasi yang didedahkan lagi, tetapi kami menjangka Picanto baru ini akan menjadi sedikit mahal berbanding model sebelum ini yang dijual pada harga RM61,888 atas jalan termasuk insurans.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required