ANIH saran pengguna LPT1, KLK ikut jadual cadangan waktu perjalanan sempena cuti Merdeka dan Aidiladha

ANIH saran pengguna LPT1, KLK ikut jadual cadangan waktu perjalanan sempena cuti Merdeka dan Aidiladha

Cuti hujung minggu ini yang panjang kerana turut melibatkan cuti umum sempena Hari Kebangsaaan dan perayaan Hari Raya Aidiladha pastinya membuka peluang kepada orang ramai untuk pulang ke kampung halaman atau pun mana-mana destinasi lain.

Bagi pengguna Lebuhrata Pantai Timur Fasa 1 (LPT1) dan Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK), ANI Berhad telah mengeluarkan jadual cadangan waktu perjalanan (TTA). Ia adalah bagi membantu menyuraikan trafik serta mengurangkan kesesakan di plaza tol, khususnya di Plaza Tol Gombak, Plaza Tol Bentong dan Plaza Tol Karak.

Pengguna dari Lembah Klang ke Pahang pada 30 dan 31 Ogos disaran memilih sama ada memasuki KLK dan LPT 1 pada jam 12 tengah hari hingga 3 petang atau antara jam 7 malam hingga 11 malam. Manakala bagi Pengguna yang ingin ke Terengganu dan Kelantan pada tarikh sama boleh memulakan perjalanan antara jam 6 pagi hingga 11 pagi atau jam 5 petang hingga 8 malam.

Bagi perjalanan pulang ke Lembah Klang pada 2 dan 3 September, pengguna dari Pahang disaran memulakan perjalanan antara jam 6 pagi hingga 10 pagi atau antara jam 7 malam hingga 11 malam.

Manakala pengguna dari Terengganu yang memulakan perjalanan pada tarikh sama disaran memasuki lebuh raya antara jam 10 pagi hingga 1 tengah hari atau antara jam 8 malam hingga 10 malam.

Untuk pengguna dari Kelantan pula dicadang menggunakan lebuh raya bermula jam 5 petang hingga 9 malam atau antara jam 9 malam hingga 12 tengah malam.

Pengguna yang ingin ke Pantai Timur boleh mendapatkan jadual TTA di laman web ANIH Berhad atau mengikuti Twitter @LPTTrafik dan Facebook Lebuhraya Pantai Timur. Malah pengguna juga dinasihatkan tidak menyalahgunakan lorong kecemasan dan sentiasa mengikuti perkembangan trafik terkini melalui Twitter @LPTTrafik bagi memastikan perjalanan lancar dengan cara yang berhemah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required