Petronas Raceline Malaysia akan keluar dari Moto2 dan bagaimana pula dengan nasib Hafizh Syahrin?

Petronas Raceline Malaysia akan keluar dari Moto2 dan bagaimana pula dengan nasib Hafizh Syahrin?

Ini ada satu berita yang sedang berlegar di dalam dunia perlumbaan MotoGP. Menurut laporan daripada sebuah laman web sukan permotoran Jerman, Speedweek, pasukan Petronas Raceline Malaysia akan dibubarkan, seterusnya tidak lagi memberi saingan dalam perlumbaan Moto2 setelah lima tahun melalui pelumbanya, Hafizh Syahrin.

Laporan ini juga menyatakan bahawa mungkin terdapat salah faham di antara pasukan Petronas Raceline, Petronas dan Barry Leong, iaitu orang yang membawa Hafizh Syahrin ke persada profesional. Selain itu, prestasi Hafizh yang kurang memberangsangkan pada tahun ini juga dikatakan menjadi antara penyebabnya. Untuk musim 2017 ini, Hafizh berada di kedudukan ke 13 dengan kutipan 50 mata.

Walaupun pasukan Petronas Raceline akan dibubarkan, laporan itu turut menyatakan bahawa Hafizh mungkin masih boleh berlumba kerana akan diambil oleh pasukan SIC Racing Team, yang akan menggunakan khidmat beliau sebagai pelumba Moto2 dan jentera Kalex. Pada masa ini, pasukan SIC Racing Team mempunyai dua pelumba dalam kategori Moto3 iaitu Adam Norrodin dan Ayumu Sasaki.

Laporan ini ternyata mencetuskan pelbagai tanda tanya kerana Hafizh adalah seorang pelumba kebanggaan negara, namun setakat ini masih belum ada sebarang kenyataan yang dibuat oleh mana-mana pihak yang terlibat secara rasmi. Kami di sini berharap aksi Hafizh masih boleh dilihat pada musim hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required